Kjøpe alt nytt, eller arve?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Skal dere kjøpe alt av klær og utstyr nytt, eller har dere noen og arve fra, evnt kjøpe brukt?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Vi har veldig mye etter storesøsken som kommer til å bli brukt denne gangen også :)
Om vi skal kjøpe noe så blir det vel både brukt og nytt.
Kommer litt an på hva det er.
Men det er svært lite vi må kjøpe :)

Det meste av klær og utstyr har vi fra før, så det eneste vi må kjøpe er bilstol og madrass til sprinkelsengen.

her blir det nok å kjøpe litt nytt og litt brukt :)

Vi har det dyreste som vogn og stellebord og bilstol:) men har bestemt oss for å kjøpe Stokke seng som kan festes inntil vår denne gangen slik at jeg ikke behøver reise meg å løfte opp for å amme om natten men bare trekke inntil meg:) ellers så må vi nok kjøpe mer nytt om det er jente:) har mye etter gutten vår:)

V har mye etter lillemor og har arvet kjempemye av venner allerede. Har en venninne som skal begynne å samle alt babytøyet etter gutten sin på loftet nå sånn at vi kan få arve det. Utrolig snilt gjort! Ellers kommer vi nok til å kjøpe noe nytt, men satser på å få tak i mest mulig brukt. Bilstoler blir uansett kjøpt nye!

må kjøpe stellebord, og seng, resten har jeg nok. men blir det gutt handler jeg nok mye mer, pluss at jeg nok arver fra søstra mi som har en liten gutt...

Det eneste vi må kjøpe er ny seng til lillemann så nye baby kan overta sprinkelsenga. Kunne godt kjøpt ny, men tror vi skal kjøpe skuvsenga di har på IKEA :)
Bilstol lånte vi av søster sist, og får også låne den denne gangen :) Kjempe heldige!
Vogna er en 2011 modell emmaljunga i brun, så den passer uansett kjønn denne gangen :)
Av klær tar jeg imot alt jeg får, og har alt etter lillemann, men blir det jente skal jeg kjøpe mye nytt... :)

Her blir det mye lån og arv, men noe skal vi vel sikkert kjøpe også :-)

Har det meste fra storebror! Må ha nytt bilsete, om vi ikke får låne. Og vil kjøpe ny vippestol (babybjørn)

Fått låne vippestol å babygym av søstern :) så blir nok bilsete som blir kjøpt nytt. Og dyne og pute og madrass :) Resten skal vi prøve å få tak i brukt :)

Har det meste etter storesøskna. Tenker på å skaffe oss søskenvogn og da bler det en brukt en..

Vi har seng og vogn fra litlå var liten - pluss hun akkurat har fått seg stor seng så da er jo sprinkelsenga ledig..
Blir det jente har vi jo mye klær, men blir det gutt må vi kjøpe nye kler :)

Her blir det nok kjøpt en del nytt, også noe brukt kanskje :) Må jo ha alt i hus :)

Vi har en del etter jentene hvis det blir jente. Blir det gutt, må vi ha en del. Har stellekommode og vogn i hvert fall. Lekegrind har vi bare lånt, så det må vi ha uansett. Seng er jeg usikker på siden vi har lånt det, men er ikke sikker på om den er solgt. Alt av klær er visst jentete, samme med sengesett. Bilstol har vi som broren min er akkurat ferdig med til da håper jeg. :)

Vi har mesteparten fra gutten vår, vi skal kjøpe ny seng til han så sprinkelsenga blir ledig. Og ny madrass til sengene.
Også blir det nok litt klær, pledd og sengetøy hvis vi får jente denne gang.
jeg ønsker meg Stokke stol med newbornstol på, men får se hva vi gjør. :)

Har litt etter storesøstrene, som seng og vogn, men alt annet må vi kjøpe. Det blir muligens en miks av nytt og brukt, men mest nytt kjenner jeg oss rett :/

Har bilstol, stellebord og vogn. Vognen er i bruk, så kanskje vi må kjøpe en sove vogn til han som da kommer til å være 2 år. Ny seng til han må vi vel å kjøpe ettervert. Har vugge til babyen å da.
Har masse klær til gutt, så vist det blir jente må vi vel kjøpe inn en del klær å.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Her blir da en del låning/ arv blanda med ein del nytt. Om da blir jente har eg ei storesøster som også har fått to jenter på sommaren så då har vi masse klær vi kan få låne der, pluss seng. Skal også få låne da minste bilsete fra mi andre søster. Så får vi sjå ka vi kjøper nytt. Har egentlig tenkt at eg skal prøve å la være å kjøpe masse, men heller sjå det litt ann. Var så heldig å få ein presang te babyen fra storesøster med laken og kluter til jul, så då har vi det klart. Har dessuten masse familie og venner som kjem til å handle både ditt og datt i presang når tida nærma seg. :P hehe. Må innrømme at eg gleda meg te å få litt meir babyting i hus etterkvart, da e so søtt og lite :D

Back
Topp