For bare noen få år siden så var det å selge barneklær en super ting, nå føler jeg det er vanskelig å selge uansett!
Selv om de er omtrent gratis så får jeg ikke solgt lenger, har ikke prøvd på finn, men forskjellige grupper på face.
Er det umulig eller er det bare jeg som sliter med dette? Noen tips?
Mest barneklær jeg prøver å selge, men tenkte å gå igjennom mine skap også nå, mye designkjoler og bukser der, noe vits å selge det?
Jeg har ikke forsøkt å selge, men lette etter brukt da vi ventet datteren vår. Jeg endte opp med å ikke handle noe, og like etter fødsel fikk jeg tilbud om 4 sekker med tøy i str. 62-98 gratis via bekjente. Tok i mot tilbudet og har bare trengt å supplere med noen få ting.
Det som gjorde at jeg ikke kjøpte var f.eks. pris. Mange av klespakkene var veldig dyre. Enten fikk du laaangt mer tøy enn babyen trenger, for en veldig høy sum. Da valgte jeg isteden kjøpe de få plaggene man trenger pr. størrelse nytt for samme pris(bonus - da får man akkurat de plaggene man vil ha). Eller, så var pakkene veldig små og kostet mye, samtidig som at bildene ikke var særlig flatterene i mange tilfeller(krøllete, dårlig lys, masse diverse som ikke passet sammen.
Hva som er viktig for meg når jeg kjøper brukt:
- Relevans. Hva er det datteren min mangler? Hvis jeg leter etter bodyer, så trenger jeg ikke bukser, jakker og sokker i tillegg. Da har jeg sannsynligvis nok av det.
- Matcher det? Her er jeg litt sær. Det er mer sannsynlig at jeg jeg kjøper en klespakke om alt tøyet som følger med er i samme stil og enkelt kan kombineres. Jeg orker ikke lilla bukse sammen med rød genser, sorry
- Bildekvalitet. Godt lys, slik at det gjerne ikke er tvil om farger. Tøyet bør også se ryddig ut på bildet. Volanger som skyter i alle retninger får bare plaggene til å se slitt ut.
- Ikke for stor klespakke, og gjerne mulighet for å kjøpe ting separat om ting er i ulik stil. Utetøy bør også være separat fra innetøy.
Nylig lette jeg etter bodyer i 86, en vårjakke og leter også etter "lær og gå" sko. Er disse tingene da låst til en klespakke, så faller jeg bort som kjøper. Bodyene jeg trengte endte jeg med å kjøpe nye i butikk, jakke fant jeg brukt da noen etterhvert la ut en separat og med gode bilder. Sko har jeg ikke funnet enda, men det haster ikke
Jeg er forøvrig supertakknemlig for det vi har fått gratis, og da er jeg ikke så noe på hvordan det presenteres fordi jeg ikke aktivt har valgt innholdet(som du gjør når du betaler).