Kjøp i app

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hva er deres tanker om at barn vil kjøpe ting i spill-apper? :) Får de lov? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hva er deres tanker om at barn vil kjøpe ting i spill-apper? :) Går de lov? Hvorfor/hvorfor ikke?
Min kommer ikke til å få lov den dagen han begynner å spille på tlf. Rett og slett fordi det er totalt bortkastede penger.
Jeg skal heller kjøpe ordentlige pc spill til han :p

I utgangspunktet er svaret nei. De får enten spill vi betaler for, eller gratis spill de vil ha mot at de ikke maser om å få bruke penger på det. De spørr ikke heller. For vet at da får de ikke flere sånne spill.

Selv er jeg ikke 100% like streng. Det hender et par ganger i året at jeg bruker penger. Men det er sånne penger jeg har tjent på google - spørreundersøkelser som bare kan brukes på app store så da synes jeg det er greit. Men det er ikke mye.

De får heller noen spill vi kjøper, enn å stadig mase på "litt her og litt der og litt til og enda litt"

Ja, de har fått lov å bruke litt penger på spill. De har noen få spill de har over lang tid og det er ikke allverdens de bruker så synes det er helt greitt.

Set får de ikke lov til. Hadde ikke sperret tlf så endte med en veldig hard mnd med alt for lite penger.

Sjelden de får lov for de blir aldri fornøyde og skal ha et annet spill i stedet for. Får lov til å laste ned gratis spill innimellom da. Blir ikke fornøyde da heller, men slipper å betale for det.

Ja, det ser jeg ingen grunn til å nekte de
Det er litt sprømål om alder også da, og om de fakrisk bruker egne penger eller foreldrene sine

Når de blir eldre og i større grad forstår verdien av penger er jeg åpen for at de kan bruke penger i spill, men per nå er det ikke aktuelt.

Ja, det hender han får lov, og han velger noen ganger å bruke egne penger :)
Foreldrene mine synes det var unødvendig bruk av penger å kjøpe ringetoner ol når jeg var yngre, men det var viktig for meg. Blir på samme måte med guttungen, så ser ikke problemet med det at han kjøper noen spill

Last edited:
Var nysgjerrig på hvordan andre gjør det :)

Jenta mi spiller et spill som hun har hatt i flere måneder, og hun hadde så lyst på en tilleggspakke som kostet 22kr. Jeg sa ja og at da fikk hun kjøpe med egne penger. Noen dager senere fant hun en annen som hun ville ha, men da sa jeg nei og forklarte at ja, det koster bare 33 kr, men nå har du kjøpt noe for 22 så summen kan bli stor når man kjøper litt her og litt der. Jeg tenker det kan være en grei læring. Jeg kjøper selv i app, og selv om det kan virke som sløsing så betaler jeg for en opplevelse egentlig. Samme som når man går på kino. :) Hadde ikke latt henne kjøpe noe i apper hun ikke bryr seg så mye om, da. Det må være et spill hun virkelig bryr seg om.

Back
Topp