Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har også titta på Izi Kid...
Men syns den har en STOR ulempe:Du må skru for å legge den ned!
Har sans for de setene som har spak for å legge ned.(F.eks Maxi Cosi Priori)
Ellers vil jeg anbefale at dere prøvesitter seter,og finner et som passer gutten deres-og eventuelt prøver det i bilen![;)]
Vært på babybutikken i dag og tittet litt.. Det er så vanskelig! De hadde ikke Izi kid på lager fordi de solgte så få av dem.. Det hørtes ikke så bra ut.. Men de hadde kampanje på Akta Graco Cosmic. Den kan brukes begge veier og støttebøyle følger med. Godkjent fra ca 4 mnd - ca 4-5 år. Faktisk helt opp til 25 kg! Den så skikkelig bra ut.
Har en Akta bilstol nå, (sånn med bærehåndtak) og er veldig fornøyd med den. Men den begynner å bli i minste laget nå..
Hun på butikken sa foresten at barn skal sitte mest mulig oppreist i bil. For hvis barnet ligger for mye bakover så er det hode og nakke som får det værste trykket ved en kollisjon.. [8|]
Det får dere gjøre![;)]
Jeg kunne heller ikke tenke meg å anbefale et sete som kan brukes begge veier...
Praktisk er det,men det er ikke like sikkert.
HTS har kuttet ut dette da du må unvike noe på "topp" sikkerhet!
Det sikreste er å ha et sete som kun er en vei...
Men det er jo såklart opp til der.
Du kan jo se om du finner det setet jeg nevnte: Maxi Cosi Priori.
Det er forovervendt,men desidert det beste jeg setet jeg har vært borti i den gruppen...
Hei!
Skulle bare si at det setet du hadde fått anbefalt hadde fått slakt i en test. Se her:
http://forbrukerportalen.no/filer/fil_testbilbarneseter.pdf
Hei igjen...
Har det blitt no kjøp av bilstol enda?
Tenkte uansett bare jeg skulle si ifra,at den jeg anbefalte- Maxi Cosi Priori- er nå også kommet som bakovervendt! heter noe annet,men husker ikke navnet...
Den så fin og stø ut,iallefall![;)]
har lest diskusjonen deres om bilseter. Vi brukte en del tid på å finne ut hvilken bilstol vi skulle ha. men valgetfalt på Akta cosmic som noen sier er blitt slaktet i test (NB! men var nettopp inn å leste om den testen og den ble gjort i 2003). ble selv litt skremt da dere skrev at den hadde blitt slaktet, men vi er veldig fornøyd med den stolen. Gutten vår på 6mnd sitter kjempebra i den stolen. Han sitter høyt så han kan se ut vinduet og stolen sitter som støpt inn i bilen. Det går ikke an å rikke den av flekken. Det er riktignok en dyr stol, men jeg hadde bestemt meg for å ikke spare en krone på bilsikring så vi kjlpte den. Det som kan være aber med stolen er at den tar litt plass når den står bakovervendt....men det gjør de fleste stoler. Hørte at HTS izi tar enda mer plass...
Skal ikke si hva du skal kjøpe men vi er veldig fornøyde med den stolen[;)][;)][:D]
Selvsagt skal barna sitte bakovervendt så lenge det er mulig. det er jo det som er mest sikkert i forhold til en kollisjon. Vår sønn sitter bakovervendt pg han kommer til å sitte slik til vi må snu han....det er det vi som bestemmer og ikke gutten. Så lenge han ikke vet om noe annet så er det ve greit!!!
Min datter er nå 9 mnd og jeg har arvet 3 bilstoler fra mamma...(Hun har en gutt på 6 år) Men får ingen til å passe bakovervendt. Det er et must. Enten er selen for liten, ellers mangler det sele deler.....så vi må vel vei å kjøpe nytt. Iallefall til den ene bilen. Det er utrolig mange å velge imellom. Skjønner godt at dere er i tvil, Vi vil jo ha det beste for barna våre.
Lykke til alle sammen
Tenkte jeg bare skulle tipse om at noen forsikringsselskap har greie stol-utleie pakker som kan følge barnet fra det er 0 til det er 4 år. Har flere kjente som er superfornøyd med If sin løsning, og har spart noen kroner på det.
Hei!
Vi har kjøpt et sete nå som heter Playextreme. Noen som har erfaringer med dette? Virker som et veldig komfortabelt sete for babyen og er lett å bære med seg.... Var dyrt da, men..... Lett å montere i bilen er det også!