Kjøp av klær

Solstråla94

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Hva tenker dere å kjøpe av klær og hvor mye? Trenger litt råd :D tenker å handle str 50 og 56 for å ha klart i starten, men aner ikke hva og hvor mye av hver. Skal man helst velge bomull eller ull? Hva tenker dere for august babyene i str 50 og 56?

Jeg får mye strikkaklær i gave, og selv strikker jeg litt forskjellige bl.a rompere/body som passer fint til strømpebukse og body :D:D men det blir nok ikke så praktisk hverdag regner jeg med :p

Kjøpte en billig klespakke med en del klær - body og sparkebukse/bukse fra H&M men alt var stort sett grått (kjedelig når alt er grått synes jeg så blir å handle litt i farger etc :rolleyes:)
 
Hvor mye avhenger av babyen, noen vokser fort ut av 50 mens andre bruker det den første måneden. Siden du ikke vet hva du får er det greit å se an litt. Gulpebabyer krever og også mer skift :)

Bomull eller ull avhenger igjen også av baby samt hvor i landet dere bor. Kan jo være iskaldt i Norge i aug/sept...

Ville hatt mest bomullsbodyer, 2-3 i ull og heller kjøpt flere i ull ved behov.

Brukte omslagsbody i 50 og 56, en strømpebukse og en bukse. Ofte med en tynn cardigan. Hva som var bomull/ull kom an på temperaturen.
 
Enig med Starfish. Jeg måtte ha myyye klær, smekker og gulpekluter med første da hun var ekstrem gulper. Ikke sikkert jeg trenger like mye denne gangen. Jeg kommer også til å kjøpe endel ull og slikt da jeg bor ganske langt nord og vet det kan være veldig kaldt her ;)
 
Min erfaring er at omslagsbody er gull! Dessuten går det desidert mest i basic klær, slik som body og strømpebukse/tights de første månedene. Dette til tross for at man har kommoden full av mange fine, men mindre praktiske plagg :happy:
 
Sniker :)

Personlig har jeg aldri skjønt dette med at ull er gull året rundt. Selvom ull regulerer varme, så kan det også bli insane varmt. Så her blir det aldri ull om sommeren, what so ever :p
Blir omslagsbody i bomull og bukse :)
 
Her har vi ulla i bruk hele året. Kommer an på hvilken sommer det blir. Innimellom kan det jo være kaldt da og.
Så jeg kommer nok til å ha litt ull.
En del bodyer, bukser, strømpebukser. Liker sparkebukser som varmer oppover magen og. Har aldri vært glad i å bruke jakker/gensere på de minste - glir bare opp under armene. Og hetter er håpløst før de kan sitte/krabbe.
Greit å ha litt å bytte med om man får gulpe-baby. Kommer nok til å ha bittelitt i 50, og en del mer i 56. Gjør ikke noe om det er litt stort. Og skulle jeg få en bitteliten baby kan jeg ordne det etter fødsel. Eldste var 45cm lang.
Kommer til å ha noen gode sokker og. Noen av mine har vært konstant kalde på føttene.
Og uteklær tror jeg jeg venter med til jeg ser hvilken sommer det blir.
 
Jeg har kjøpt inn noen ull og bomullsbodyer (omslag) og strømpebukser på salg. Har kjøpt færrest plagg i str 50 fordi jeg av en eller annen grunn tror jeg får et stort barn, men det er min første så jeg aner ikke hva jeg kan forvente :p Tenker uansett at samboer får dra i butikken og fylle på kleslageret etter fødsel.
 
Takk for svar alle :D Har vært heldig å fått over 100 plagg i str 50-68 så jeg tror jeg har mer enn nok. Mangler bare strømpebukser og får kjøpe inn etter barnet er født hvis det er noe som mangler :D
 
Back
Topp