Kjønnsnøytrale klær.

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Hei.

Vi har ikke funnet ut av kjønn enda, selv om vi har vært på 2 UL. Skal på 3D UL 11.desember, så håper på mer svar da ☺️

Jeg har lyst til å begynne å kjøpe inn litt klær til babyen, men har problemer med å finne kjønnsnøytrale klær. Alle de vanlige butikkene (h&m, lindex, cubus, kappahl... osv) har veldig mye blått/rosa o.l., og det som ikke er blått/rosa er ofte veldig kjedelige..

Er det noen som vet av plasser hvor man får kjøpt fine kjønnsnøytrale klær?

Jeg har funnet på de butikkene;) vi vett ikke kjønnet og er i uke 36 så valgt det selv;) mye hvit, grått og brunt. Syntes H&M hadde en del. Men har ikke gått bananas i handling tenker vi får og arver litt når mini endelig kommer;)

Jeg har strikket litt tepper og hente sett sånn jeg får litt andre farger;)

Jeg har funnet på de butikkene;) vi vett ikke kjønnet og er i uke 36 så valgt det selv;) mye hvit, grått og brunt. Syntes H&M hadde en del. Men har ikke gått bananas i handling tenker vi får og arver litt når mini endelig kommer;)

Jeg har strikket litt tepper og hente sett sånn jeg får litt andre farger;)

H&M var helt ok, men føler ofte at grått blir litt guttete..?
Har dessverre ikke noen å arve klær etter pga de som har barn har allerede gitt bort babyklær til andre.. :/

Polarn o pyret har ofte en del klær med litt farger som kan brukes til begge kjønn

Har dessverre ikke noen å arve klær etter pga de som har barn har allerede gitt bort babyklær til andre.. :/

Tenker blir det jente så får jeg vel noe rosa jeg kan mikse det grå med;) og det er ikke rene grå klær er som regel med hvit i.

Kommer jo an på hvor mye klær du tenker å kjøpe på forhånd... Jeg tenker det blir ikke lenge før hele garderoben er jente eller gutte uansett;)

Det finnes litt her og der, men jeg og sleit med å finne ting som ikke var blått eller rosa/lilla. Det hjalp med en Sverigetur! :)

Hvit, beige, brun, grønn, gul.. og jenter kan også gå med ting med blått i, vi har mye med litt blått og venter jente :) noen mener gutter kan gå med litt rosa, men der er jeg mer skeptisk :p er litt over alt. Du har jo klær med stjerner, dyr, striper, figurer osv. Og tru meg, om man vet man venter jente eller gutt er det like vanskelig :p jeg venter jente, og prøver å unngå for mye rosa.. men, nesten umulig.. mye nøytralt i nyfødt avdeling (men, mest hvitt :/ )

Sliter veldig med å finne nøytrale klær selv, blir nesten bare blått. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en del nøytralt siden man ikke akkurat kan vite hva nestemann blir. :)

Grått og brunt er lett å matche med synes jeg:) Greit å ha noen nøytrale farger å kombinere med sterkere farger.

Jeg har forresten funnet ut at blått er kjempefint på jenta mi, for det fremhever blåfargen i øynene hennes.
Ellers av butikker ville jeg sjekket ut Tiljamid, de har superkule og mye bambusklær. Litt dyre, men man kan vokse i de så de varer lenge!
Jenta mi på 8,5 måneder bruker fortsatt str 0-6 måneder og den kan brukes en stund til:)
Ellers har jo Polarn O. Pyret mye kult.

Synes det er veldig fint med blått/grønt på jenter når de blir noen mnd. Men når de er nyfødte synes jeg det er greit med jenteklær/gutteklær ;)

Jeg kjøpte bare på Cubus og hm ol. Fant mye beige, brunt og hvitt.

Ellers så synes jeg rødt er fint på gutter, så lenge det ikke er "jentete" plagg.

Back
Topp