Kjønnet på barnet....

Linka

Gift med forumet
Kom over et interessant spørsmål her om dagen.
Skal man i fremtiden få bestemme kjønnet på barnet man skal ha???

Selv mener jeg at dette er absurd. Dette blir helt feil sammenligning, men se bort ifra det og tenk over meninga.

I gamle dager hadde man ikke mange farger på biler som idag. Stort sett fikk man dem i brunt eller svart. I løpet av årene har andre farger kommet frem og idag kan man velge og vrake i masse farger. Så jeg kjøper meg en bil og det er en flott blå bil jeg drar for å hente. Da jeg kommer frem er det en RØD bil som venter på meg. RØD!!!! Jeg bestillte ikke rød....... Konsekvensene blir at jeg ikke vil ha den for jeg vil jo ha min blåe bil....

Noe av det samme tror jeg vil skje med folk hvis man til slutt kan velge kjønn på barnet. Man drar til legen og velger seg en sønn, men når barnet kommer viser det seg at en nydelig prinsesse gjør sin entre. Skal man da si at det var jo ikke det jeg bestillte???

Vet sammenligningen er vag, men tenk over det. Er det riktig at man skal kunne velge sine barns kjønn og hva ville skje i land hvor feks. gutter er det man vil ha og jenter ikke er så mye verdt??? Hvor gutter er toppen på kaka?? Ville man ende med bare gutter og ingen jenter???
Tror at naturen er laget slik at man skal opprtettholde en balanse, også mellom kjønnene, og at hvis vi tuller for mye med den vil det ende galt.

Hva tror dere damer???

Klem fra meg med lille Alexander i magen.[:D]

Man skal ikke tulle med naturen!!!
Syntes det er ok at en har mulighet på å få barn,om en ikke får det til selv...
Men å dra det lenger enn dit- den er for drøy!!!

Skjønner ikke vitsen med sånt jeg. Gutt eller jente, er nå samme det vel! Folk bør være overlykkelige bare de er så heldige å få barn! Mye unødvendig forskning som pågår for tiden....

Blir litt gale synes jeg. Men sånn som den Menment saken som gikk på tv der det var snakk om å redde en til med å sette inn egg der den babyen ikke er bærer det er greit.
For de sakene der blir det ikke så mangen av.

Enig med deg Linka..

-eneste tilfellet jeg har litt forståelse for det med å velge kjønn er i de tilfellene der det går en arvelig (og kansje dødelig)sykdom i en familie som rammer ALLE av det ene kjønnet.. - da kan jeg selvsagt forstå at det er tungt å måtte gjennomgå et helt svangerskap og alt det medfører og så føde et barn som en vet skal dø med en gang [&:]

Også en av mine grunner for å ikke ville vite kjønnet på forhånd (selv om jeg ikke har noen arvelig dødelig sykdom i familien eller no sånn)

Er enig i det Fiorelina. Ved dødlige sykdommer o.l er det selfølgelig en fordel og vite kjønnet. Det er jo til det beste for barnet.
Klem

Jeg synes ikke at man bør kunne velge dette!

Skjønner selvsagt i de medisinske tilfellene som er nevnt, men eller bør man vel være glad for å få barn i det hele tatt?

dessuten er vi jo skapt for å forplante oss, og det blir kanskje litt vanskelig hvis det blir overvekt at ett kjønn etterhvert?

Kunne ikke sagt det bedere selv bast.
Klem

Back
Topp