Kjønn ved ivf (de som har barn fra før)

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Dere som ikke har hatt ICSI, men der hvor sædcellene selv har befruktet eggene, hvilket kjønn har barna deres?
Kom plutselig til å tenke på at alle jeg kjenner som har hatt IVF, hvor sædcellene selv har befruktet eggene, har gutter.

Jeg kjenner mange ivf barn og der er fordelingen faktisk 50/50 ved vanlig ivf. Så det er dessverre ingen fasit:)

Last edited:
Ja, det er det jeg vet at mannlige sædceller er raskere, så tenkte det kunne være derfor alle jeg kjenner har gutter. Hehe. Tror jeg kjenner i allefall 15 ivf barn, hvor jeg er sikker på det er vanlig" ivf, og alle er gutter. Mens de som er blitt til ved ICSI er det mer 50/50.

Jeg finner ikke igjen den linken det jeg leste om spermets "kjønn", så jeg redigerte posten. Leter litt etter den nå:)

Jeg har lest om det tidligere, men da kom det til svangerskap som ble til på "normal" måte.

Jeg har 3 barn laget ved vanlig IVF - 2 gutter og 1 jente :)

Jeg har 3 barn laget ved vanlig IVF - 2 gutter og 1 jente :)
Av ren nyskjerrighet! Vet du hvilken kvalitet eggene var på hvilket kjønn?
Vi har ei jente som har kommet til ved ivf og ho var «gull egget» som de sa, vi har et medium egg på frys så jeg lurer på om det da kanskje er gutten? ‍♀️ Såå spent!

Vi har en gutt to to jenter (hvis det blir jente denne gangen da). Eggene kommer fra ulike uttak, altså tre uttak også, så vi har ingen 'tvilling'..

Har to ICSI-gutter, fra samme uttak men 4 pr mellom dem :)

Back
Topp