Kjønn UL 9+5

Veslejente

Glad i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
☀️Påskeliljene 2026☀️
I dag var jeg på tidlig ul for å sjekke et hematom, alt var fint, men opplevde at jeg ble spurt om vi ønsket å vite kjønn. Vi svarte ja og han sa da at det kunne se ut som en gutt. Dette oven i fra, og ikke fra siden. Så bare en hvit prikk mellom bena.
Totalt klar over at han ikke egentlig får lov å si noe, men det er urelevant.
Det jeg lurer på er om det i det hele er mulig å si så tidlig som 9+5??
Å oven i fra? Ser ikke begge kjønn lik ut på dette tispunktet ? :Heartred :nailbiting:

I dag var jeg på tidlig ul for å sjekke et hematom, alt var fint, men opplevde at jeg ble spurt om vi ønsket å vite kjønn. Vi svarte ja og han sa da at det kunne se ut som en gutt. Dette oven i fra, og ikke fra siden. Så bare en hvit prikk mellom bena.
Totalt klar over at han ikke egentlig får lov å si noe, men det er urelevant.
Det jeg lurer på er om det i det hele er mulig å si så tidlig som 9+5??
Å oven i fra? Ser ikke begge kjønn lik ut på dette tispunktet ? :Heartred :nailbiting:
Det ville jeg tatt med en stor klype salt. Ja, begge kjønnene skal være ganske like på det tidspunktet - begge har «utover» kjønnsorgan :smiley-ashamed004

Når jeg var 10+5 gjettet hun kjønn men sa også at det kun er en gjetting og veldig vanskelig å si så tidlig. Skjønner egentlig ikke hvorfor de vil sjekke når usikkerheten er så stor (og at de da egentlig ikke har lov).

Jeg var på ultralyd i uke 14 sist svangerskap, spurte da om kjønn å jordmor sa at det er 100% en gutt. Neste ultralyd så sa de det var jente. Å vi fikk jente:) så jeg tror at det er sikrere å vente til oul med å spørre om kjønn for å få d mest riktig:)

Var nett ein heilt lik diskusjon her inne, der ei fikk vite kjønn tidlig, og når eg då tenkte litt over det så konkluderte eg med at dersom det ikkje er noko mellom beina tidlig (typ 11-12-13) så er sjansen stor for at dei kan sei at det er jente, fordi som du sier sjølv, så tidlig ser alle like ut. Så vil klitorisen trekke seg inn og bli flat hos jenter, mens gutter begynner å utvikle pung og penis og det fortsetter å vokse utover. Men dette er veldig individuelt og prøverpånr4 over her "bekrefter" tanken min. For dersom det er ei jente som utvikle seg litt saktere vil hu fremdeles ha "utstyr" i uke 14, som då vil lure ein til å tru det er gutt. Derfor vil gutt fremdeles være ein liten risiko for jente, men jente vil jo ikkje "plutselig" få noko mellom beina igjen då:confused013 absolutt berre min egen teori og tanke.

Så det er for meg veldig rart at gynekologer/jordmødre eller overleger synse og sanse rundt det, når retningslinjene også er at dei ikkje skal fortelle heller. Og i tillegg 9+5, babyen har vell knapt strekt seg ut på det tidspunktet og har endo ein vei igjen med den grunnleggende utviklingen, så det er endo meir rart. Det skjer jo ufattelig masse fra uke 9-10 til uke 13-14 liksom. Og skal eg være heilt ærlig så føles det nesten som om det er eit slags spill for dei når dei sier slik, og så er det ganske idiotisk fordi sjansen er jo 50/50 for at dei tar rett og. Haha, nesten så eg håpe du TS får jenta og kan banka i bordet med det:smiley-ashamed004:smiley-ashamed005

Godt at alt var bra med hematomet! Var det borte?❤️

Back
Topp