Kjønn på UL og sånt

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Vi var på vanlig UL den 18. mars. Utrolig opplevelse forresten! :D

Der ville jo vi såklart vite kjønnet om de så det! Men i ettertid har man hørt mange "skrekk" historier, hvor det viser seg at de så helt feil kjønn på UL. Foreldre som maler barnerom og ender opp med guttebbeis i kjole og sånt! Niesen min var feks gutt helt til hun kom ut. Så vi tar det enda litt med ro,kjøper alt nøytralt og sier vi tror det er en liten gutt inni der.

Hvor mye stoler du på UL bekreftelse av kjønn?

selv om de sa ( to leger) at det var 99 % sikkert at det ble ei jente, er jeg ikke helt rolig... Vi har bestilt time til 3D ul, da får vi et 100 % sikkert svar[:)]

Hører om mange som sier at etter 3D UL kan de vite det 100%.
Er dette sant? Eller er det bare noe man håper på?

Jeg er enda skeptiker, tror det ikke før jeg får se det!
Vi skal forhåpentligvis på 3D ul i tillegg, men mest for gøy egentlig.

Stoler ikke på den i det hele tatt, vi. Har kjøpt alt neutralt så langt (og vi har kjøpt inn det meste :). Hos oss var de veeeeeldig usikker da. Men trodde det kankje var en gutt. Da er det ok og ikke ha kjøpt alt for mye blått, hvis det blir jente. [:)]

Her også prøver jeg å kjøpe mest mulig nøytralt. . De sa det ble jente, men som de også sa så burde man være litt forsiktig med å bare kjøpe kjoler... jeg feks skulle være gutt, men så kom jo jeg da...:) hihi... 3d ultralyd skal jeg bestille snart, og om man ser med mer sikkerthet der, så er jo det fint da[:D]

På vanlig UL så fikk vi ganske godt bilde av utstyret og jordmor var veldig sikker! Men så er det disse historiene da.. Der de ser både tisselur og sånt heelt tydelig! Så kommer det en lita prinsesse i stedet :P Eller de aller "værste", der det plutselig er en av hver under fødsel! Oops.

Ikke at jeg hadde blitt skuffet i så tilfelle!Hadde sikkert fått litt småsjokk. Men føler at det blir litt dumt å være så bestemt på kjønn tilfelle rottefelle..

er nok greit å holde seg mest mulig nøytral ja... kjipt å sitte der med kun blått eller kun rosa.. hihi... selvom det er koselig å kjøpe litt annet en kun nøytralt da...[:D]

Eg har fått rett kvar gang, på kvar ul, så eg trur på det.

Her så vi klart og tydelig pungen med penis. Har aldri vært i tvil siden vi gjorde det sist også.
Tror jeg hadde vært mer i tvil om det hadde vist jente på UL, der jeg har hørt at utstyret kan gjemme seg.

Jeg stoler på UL fram til den viser noe annet[:)] Har fått beskjed om at jeg venter jente, så jeg forbereder meg til det[:)]

Jeg er heldig og har UL hver måned hos den jordmoren jeg går til kontroll hos og hun klarer bare ikke la være å se etter babyen på UL[:)][:)]

Så hver måned får jeg en bekreftelse på hva det blir, fram til nå er beskjeden jente[:)] men prislappen på klærene og kvitteringene ligger tilgjengelig i tilfelle det skulle komme en liten gutte bebi[:D]

Jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne gå ut og kjøpe matrosdress, så jeg er ihvertfall trygg på at kjønnet stemmer til slutt [:D] Men det er vel gjerne sånn at gutter er lettere å være 100 % sikker på en jenter? 

Gutter har jeg også hørt rykter om at man kan være mer sikre på enn jenter. For hvis man tror det er jente kan det hende at utstyret bare gjemmer seg :O

[:D]Hadde riktig med lille snuppa mi, og denne gangen var ho 300% siikker på at det var ei snuppe til [:D]

Viste oss grundig underlivet... så jeg tror ja [:D]

Hadde ho samme på UL begge gangene [:D][:D]

Vi fikk vite at vi venter en jente til og det tror jeg på, for vi så tydelig de 3 bena på jentetissen... [:D] 

Med førstemann var det så tydelig at det var gutt at jeg så det selv før det ble sagt noe. Denne gangen hadde jeg ikke sjans å se noe men jordmora virka rimelig sikker på at det er en gutt igjen så tror jeg stoler på at det er rett. Blir ikke noe særlig til handling her men prøver å unngå "kjønnstypiske" klær uansett for jeg synest ikke lyseblått er særlig fint. For ikke å snakke om rosa, styggere farge skal man lete lenge etter, så sånn sett er det greit om det er en gutt til for er jo nesten umulig å finne jenteklær uten rosa. [:'(] Forstår ikke hvorfor man skal måtte kle ungene i disse fargene, greit, det kan være vanskelig å se forskjell på jente- og guttebabyer, men da er det da bare å spør/gi beskjed om kjønn. Er ikke noe å bli fornærma for om noen spør om det er gutt eller jente, synes jeg, siden de jo stort sett er ganske like så lenge de har klær på. [8D] Har man lyst å forvirre folk er det bare å kle ungen med en fin blanding av rosa og lyseblått. [:D]

Back
Topp