Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er det noen av dere som har vært på tidlig UL der jordmoren/legen har sagt noe om hva de tror det blir? Jeg skal neste uke når jeg er nesten 13 uker, og er så nyskjerrig på det
Var på ul da jeg var 13+2. Legen sa det kunne se ut som en gutt, men at han ikke kunne være helt sikker så tidlig. (Var enig med han jeg da, det så unektelig litt ut som gutt). Spennende å se på oul om de er enige der.
Jeg hadde TUL og han sa jeg var 12+6. Selv om vi ikke ville vite kjønnet, så spurte jeg om han kunne se det. Men det kunne han ikke og han mente det var altfor tidlig å se.
Hvis du ser på linken så er bildet av gutt i uke 11 og jente i uke 13 så er det nokså likt. Legg merke til at ukene inne på linken tilsvarer hvor gammelt fosteret er og slik jeg forstår er da bildene fra uke 13 og 15 slik vi regner graviditeten.
Noen kan nok se det tidlig, men ville ikke stolt på tidlig ultralydresultat. Det er jo faktisk vanskelig å se etter senabort om det er gutt eller jente dersom de er født før uke 20. Har hørt om tilfeller der man har fått beskjed om at man f.eks. har mistet en gutt og så har obduksjon med kromosomtester vist at det har vært jente. Jordmor var også usikker på kjønn på jenta mi, men hun hadde nok ikke sett mange født i uke 21. Hun så ut som en jente for oss og vi visste ikke fra OUL siden hun gjemte seg godt med begge henda mellom beina da. Flere så på henne og de så også at det var ei jente.
Bestemming av kjønn på OUL er jo heller ikke helt eksakt og da er jo fosteret mye større enn i uke 12-13..
Oi, ja de ser jo veldig like ut enda da ja! Tror ikke jeg vil spør en gang da, for er ikke noen vits i å "tro" det ene mer enn det andre, og så er det feil.