Kjønn og symptomer

Lillevenn17

Elsker forumet
Himmelbarn
Desemberlykke 2018
Oktoberlykke2020❤
Februarhjertene 2025
Til dere som har vært gravide før og født barn.

Hvordan har symptomene deres vært, og hvilket kjønn fikk dere? Var det forskjell i symptomene hvis dere fikk forskjellig kjønn?

Jeg er i mitt 5. svangerskap, og har to jenter. Mistet to ganger i MA. I de fire svangerskapene jeg har hatt har jeg vært uggen, hatt brekninger, vært totalt utslitt og veldig trøtt, pluss en luktesans som gikk amok:grumpy:

Nå er jeg ikke uggen i det hele tatt, eneste symptomet jeg har er ømme pupper og tidvis strekk i livmorområdet.

Kanskje en gutt denne gangen? Selv om jeg aldri har trodd på at man kan merke forskjell i symptomer på kjønn :hilarious:
 
Til dere som har vært gravide før og født barn.

Hvordan har symptomene deres vært, og hvilket kjønn fikk dere? Var det forskjell i symptomene hvis dere fikk forskjellig kjønn?

Jeg er i mitt 5. svangerskap, og har to jenter. Mistet to ganger i MA. I de fire svangerskapene jeg har hatt har jeg vært uggen, hatt brekninger, vært totalt utslitt og veldig trøtt, pluss en luktesans som gikk amok:grumpy:

Nå er jeg ikke uggen i det hele tatt, eneste symptomet jeg har er ømme pupper og tidvis strekk i livmorområdet.

Kanskje en gutt denne gangen? Selv om jeg aldri har trodd på at man kan merke forskjell i symptomer på kjønn :hilarious:

Det sies jo at man er mer dårlig når man er gravid med jenter, selv om det ikke er hundre prosent avgjørende har det kanskje litt å si alikevell for mange. Blir spennende å høre hva du får denne gangen da. Blir det gutt stemmer jo dette ganske bra for deg

Jeg hadde nesten ingen symptomer og fikk gutt. Har nesten ingen symptomer nå heller, så tror selv på gutt pga det ja :laughing002
 
I følge
Til dere som har vært gravide før og født barn.

Hvordan har symptomene deres vært, og hvilket kjønn fikk dere? Var det forskjell i symptomene hvis dere fikk forskjellig kjønn?

Jeg er i mitt 5. svangerskap, og har to jenter. Mistet to ganger i MA. I de fire svangerskapene jeg har hatt har jeg vært uggen, hatt brekninger, vært totalt utslitt og veldig trøtt, pluss en luktesans som gikk amok:grumpy:

Nå er jeg ikke uggen i det hele tatt, eneste symptomet jeg har er ømme pupper og tidvis strekk i livmorområdet.

Kanskje en gutt denne gangen? Selv om jeg aldri har trodd på at man kan merke forskjell i symptomer på kjønn :hilarious:
I følge researchen jeg gjorde selv skal det være tilfeldig. Men jeg fikk for første gang kviser i ansiktet denne gangen og venter jente (gutter de to andre gangene). Er jo mest sannsynlig tilfeldig, men :dance018 :Heartred :Heartblue
 
Første gang veeeeldig kvalm helt til uke 20, bekkenløsning men skinnende hår og hud, da var det gutt.

Andre gang kun kvalm fra uke 6-8, utrolig hormonell og kvisete hud, ellers i tipp topp form hele svangerskapet da var det jente.

Denne gangen er det ganske likt som mitt andre svangerskap, så det blir spennende å se hva slags kjønn er det. Hvis jeg skal følge samme symptombilde som på de to foregående graviditetene burde jo dette være ei til jente!
 
Har 4 barn, 2 av hver. Det har vært helt tilfeldig her, symptomer og kjønn.
 
Noe kvalm med begge jentene, ikke kvalm nå. Så får vi se om det blir gutt denne gang ;)
 
Har ikke merka forskjell på min gutt og jente. Ikke nok til å peke på noe konkret hvert fall.
 
Jeg var ikke kvalm i det hele tatt sist og hadde skikkelig cravings på godteri, da fikk jeg jente. Denne gangen er jeg veldig kvalmen og cravings på sunne ting, så føler det er gutt da det er så stor forskjell på symptomene! Blir spennende å se om to uker :)
 
Sist var jeg bare kvalm, supertrøtt, hadde glatt hud og var ikke såå hormonell, da var det gutt. Denne gangen er jeg så kvalm at jeg spyr, mer opplagt, har uren hud og mer hormonell. Spent om det er jente nå :)
 
Jeg var kjempe kvalm å spydde helt til uke 27, også noen ganger etter det. Ble sykemeldt fra uke 12. Fikk fryktelig vondt i bekkenet i siste trimester. Luktesans som en sporhund, mye mat jeg ikke tålte lukt av. Slet litt med hodepine. Mye halsbrann og metallsmak i munnen. Det var ei jente :Heartpink
 
Tre helt forskjellige svangerskap, men gutt alle tre gangene.
Kvalme, masse oppkast, vektnedgang, migrene og hodepinefri med førstemann.
Mindre kvalm, mindre oppkast, masse migrene og hodepine med nr 2.
enda mindre kvalm, sliten, neseblod hele tiden, uren hud som måtte behandles, mye hodepine med nr 3.

Denne gangen kvalm men ikke kastet opp, i så god form kontra de andre gangene at jeg stadig vekk tror det har gått galt. Litt mer kviser og uren hud enn normalt. Veldig ømme bryst. Tror det blir gutt igjen fordi det er jo bare det vi får vi :)
 
Noen som har begynt å merke noe på magen? Jeg er Førstegangsgravid og føler ikke jeg ser noe enda, men vet ikke hva som er normalt? Er 11+4 :)
 
Noen som har begynt å merke noe på magen? Jeg er Førstegangsgravid og føler ikke jeg ser noe enda, men vet ikke hva som er normalt? Er 11+4 :)
Fjerde gang her, merker ikke noe enda! Og irriterer meg at jeg ikke husker fra de andre. 10 uker ca nå
 
Så lite kvalm jeg er nå, selv når jeg er frisk og de fleste symptomene er tilbake, tenker jeg at det blir gutt :Heartblue Det var ikke rare forskjellen på jenta og gutten min, men jeg har notert meg at jeg kastet opp 2-3 ganger med jenta i magen, og brakk meg endel da jeg våkna. Jeg har ikke notert så ofte med sønnen min, så jeg husker ikke om jeg kastet opp noe særlig. Jeg har bare kastet opp én gang til nå på morran. Jeg husker denne sommeren for fire år siden da jeg var nøyaktig like gravid som nå med datteren min, og jeg var mye kvalm.

Når det er sagt, så har jeg hørt at andre som også har lagt om kostholdet fra den ene til den andre graviditeten, fra normalt kosthold (med mye ultraprossesert brød, pålegg, og andre ferdigprodukter, samt mindre fettrike og dermed mindre mettende mat), til ingen ultraprossesert mat, har opplevd mindre kvalme. Det har alltid vært ifm. sult at jeg følt økt kvalme, og siden jeg blir mindre sulten nå når jeg spiser meg så godt mett på fett, protein og fiber, og mettheten varer så lenge, så kan det jo være en sammenheng her også. Nå som vi skal på ferie, og jeg ikke har like god kontroll over tilgjengelig og tilstrekkelig mat, er jeg spent på om symptomene vil endre seg. Svigermor er heldigvis ombord når det gjelder kosten, men hu har så lenge jeg kan huske alltid lagd for lite mat til middag. Alle sitter og vil ha én porsjon til når det er tomt i gryta.

Veldig, veldig spent på kjønn! Tenk om denne lille, potensielle forskjellen i kvalme/oppkast, stemmer med kjønn!
 
Har to jenter, kastet opp gjennom hele svangerskapet med begge to. Veeldig følsom/ hormonell.
Nå sa magefølelsen gutt, mye pga anerledes svangerskap. Mye kvalm, men spyr ikke. Mye kviser og sover fryktelig dårlig. Og det stemte med at det er gutt denne gang :laughing002 :Heartblue
 
2 gutter og 2 jenter. Helt forskjellige svangerskap. Det tøffeste fysisk var med eldste gutten, det enkleste med eldste jenta Denne gangen har symptomene vært der, men ikke så intense som med de 3 siste, så om jeg skal sammenligne det med mine erfaringer tenker jeg lett svangerskap=jente :joyful:

Men det er nok mer forskjellen på geviditet i 20årene kontra 30årene:hilarious:
 
Back
Topp