Kjønn og hjertelyd?

Noen sier over 140 er jente å andre mener det er 150 :-)
Jenta mi hadde ihvertfall 146-152 alt ettersom hun sov eller var våken :-)

Fant svaret inne på min side:

"Gjennomsnittlig hjerterytme for barnet i magen er mellom 120 og 160 slag i minuttet. Enkelte hevder at hjerterytme i det lavere normalområdet skal tyde på gutt og motsatt for jente, men det er ikke vitenskapelig bevist". 

Med guttungen lå den på 140-160 gjennom hele svangerskapet, og det var altså IKKE en jente som kom ut :P

Tror ikke det har noe å si hva hjerterytmen er :)

¤ Martini ¤ skrev:
Med guttungen lå den på 140-160 gjennom hele svangerskapet, og det var altså IKKE en jente som kom ut :P

Tror ikke det har noe å si hva hjerterytmen er :)

Akkurat samme her! hehe, han lå rundt 150 stort sett hele tiden, og han er gutt! hehe

Hadde en kunde som sa at alle hennes tre gutter lå på det "laveste" og det var hennes "sikre" metode for å si det var gutt hehehe, men hos meg var det jo da motsatt..har ikke noe å si! hehe, akkurat som alle andre kjerringråd, er i grunn ganske 50/50 om det blir gutt eller jente uansett..

Tror de sier at om hjertelyden ligger på rundt 150-160, så blir det jente. Og ligger den på rundt 120-140 (eller no'), så blir det gutt. Stemte på meg med førsteman, selv om legen trakk godt på smilebåndet da jeg spurte om hjertelyden, og sa at det for det meste er kjerringråd. Hehe

kikister skrev:
Tror de sier at om hjertelyden ligger på rundt 150-160, så blir det jente. Og ligger den på rundt 120-140 (eller no'), så blir det gutt. Stemte på meg med førsteman, selv om legen trakk godt på smilebåndet da jeg spurte om hjertelyden, og sa at det for det meste er kjerringråd. Hehe

Enig her! :)
Stemte her, hadde jente-"lyd" i magen, og jente kom ut. :)

Husker ikkje hva hjertelyden på prinsen lå på men nå ligger babyen på 160 ca så da betyr det jente om vi skal tro på teorien rundt det;) får vi bare vente å se om det stemmer eller ikkje... Men om pulsen skal øke? Forje uke var pulsen vi fant på ca150 og denne uka 160ca ?

Tror jo ikke så mye på dette, men morro lell...

Så langt, med 157, så tegner det på jente... Men sønnen min lå på mellom 146-160 i hele forrige svangerskap, så....hehe... jaja

Her synes jeg å huske at Benjamin lå temmelig høyt hele svangerskapet... .

Back
Topp