Kjønn, når fikk du vite?

Snusmumrikk1

Bli kjent med forumet
Får man vite kjønn på den tidlige ultralyden på sykehuset? Jeg er 13+5 da jeg skal på ultalyd, og er sååå spent på kjønnet!!!

Har noen fått vite, hvor langt var du?
 
Får man vite kjønn på den tidlige ultralyden på sykehuset? Jeg er 13+5 da jeg skal på ultalyd, og er sååå spent på kjønnet!!!

Har noen fått vite, hvor langt var du?
Fikk ikke vite på sykehuset (ahus). Det første jordmor sa før vi starter ul «idag ser vi ikke på kjønn» :shy:
Men fikk vite det på privat ultalyd 12+4
 
Til meg sa hun først at det blir en overraskelse til neste gang, fordi det var for tidlig å si. Så sa hun at hvis hun skulle gjettet i dag, så er det jente. Men jeg ble også satt fram til 14+2. Så en kan ikke forvente å få vite det helt sikkert så tidlig hvertfall :)
 
I Porsgrunn så hun etter det på den tidlige ultralyden men hun kunne ikke se noe enda. Viste meg eksempel på at "her så kunne det se ut som en jente, men om vi spoler litt frem her så kan det se ut som en gutt".
 
Fikk heller ikke vite på Ahus 13+6. Hun mente at det kunne se ut som begge deler så "tidlig" og ville derfor ikke si noe på det.
 
Får ikke vite kjønn før Ordinær UL på Haukeland. Var 13+4. Svært få sier noe så tidlig da det enda er usikkert og ikke fokuset ved tidlig UL.
 
Hun gjetta feil på OTUL, men vi visste gjennom NIPT :happy: Husk at otul er en fosterdiagnostistikk og medisinsk, så ikke sikkert de opplyser om kjønn da det ikke er formålet med undersøkelsen.
 
Til meg sa hun først at det blir en overraskelse til neste gang, fordi det var for tidlig å si. Så sa hun at hvis hun skulle gjettet i dag, så er det jente. Men jeg ble også satt fram til 14+2. Så en kan ikke forvente å få vite det helt sikkert så tidlig hvertfall :)
Nøyaktig det samme fikk jeg beskjed om :happy:
 
Privat jordmor mente gutt 10+6, på TUL turte de ikke gjette 13+1, mens NIPT viste jente :dummy1:
 
Får ikke vite kjønn før Ordinær UL på Haukeland. Var 13+4. Svært få sier noe så tidlig da det enda er usikkert og ikke fokuset ved tidlig UL.
Hun jeg var hos på Haukeland på TOUL såg faktisk etter kjønn! :) Samboer mente at han hadde sett at det var en gutt.. og spurte jordmor om hun hadde sett kjønn og sa: sant det e en gutt?:hilarious: og da sa hun at hun mente hun hadde sett noe hun og, og prøvde se igjen.. men da såg det plutselig ut som en jente :facepalm: så da kunne hun ikke si det sikkert allikevel, og sa vi måtte vente. Men hun sjekket faktisk etter det for oss. Hadde ikke forventet det i det hele tatt! :) men kommer nok sikkert an på jordmor, og hvor sikker de er. Var 13+1 da
 
Her var de ganske tydelig på at det ser de ikke etter på TOUL, og tenker det er helt greit
 
Er det offentlig eller privat nipt dere fikk vite kjønn? Sto ikke noe resultat på min :)
 
Hun jeg var hos på Haukeland på TOUL såg faktisk etter kjønn! :) Samboer mente at han hadde sett at det var en gutt.. og spurte jordmor om hun hadde sett kjønn og sa: sant det e en gutt?:hilarious: og da sa hun at hun mente hun hadde sett noe hun og, og prøvde se igjen.. men da såg det plutselig ut som en jente :facepalm: så da kunne hun ikke si det sikkert allikevel, og sa vi måtte vente. Men hun sjekket faktisk etter det for oss. Hadde ikke forventet det i det hele tatt! :) men kommer nok sikkert an på jordmor, og hvor sikker de er. Var 13+1 da
Ja er nok noe variasjon :) Vår jordmor sa tydelig ifra før UL at kjønn såg de ikke etter på tidlig UL da det kun var 80% sannsynlighet for at det var korrekt og ikke fokuset på kontrollen. Men er nok stor variasjon fra jordmor til jordmor på alle sykehus ;)
 
Back
Topp