Kjønn- myter

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
✨Juniverse 2026✨
♡ Babymais2026 ♡
Nå som flere begynner å få vite kjønn så tenkte jeg at det kunne være gøy med en sånn her tråd! Hvilke myter stemte/stemte ikke hos dere? Stemte magefølelsen?

Nope, jeg trodde to gutter, helt overbevist! Her er det mest sannsynlig to jenter, mulig jente og gutt.

Formen på magen har stemt med de to første (og foreløpig denne også da det ser ut som jente, og jeg har samme form på magen som med storesøster):) og magefølelsen både denne og forrige gang hvis det nå er jente

Må legge til at dersom det ikke hadde vært to her inni hadde formen på magen vært «jentete». Jeg har hatt veeeldig typisk guttemage de to tidligere gangene. :p

Venter gutt, og verken ring, natron testen eller kinesisk kartet stemte da alle de sa jente:)

Må legge til at dersom det ikke hadde vært to her inni hadde formen på magen vært «jentete». Jeg har hatt veeeldig typisk guttemage de to tidligere gangene. :p

Hvordan ser en guttemage og en jentemage ut? Jeg glemmer hvem som er hvem :rolleyes:

Hvordan ser en guttemage og en jentemage ut? Jeg glemmer hvem som er hvem :rolleyes:

Med guttene hadde jeg en kul langt nede, som en basketball liksom. Kunne ikke se bakfra at jeg var gravid. Nå er magen mer «over det hele» og man kommer til å kunne se at jeg er gravid bakfra (som jeg også regner med er fordi det er to inni derselvfølgelig..) denne magen er også høyere oppe og bredere, de tar jo ikke stor plass inni der enda heller. Men vanskelig å si siden det nok mye er fordi jeg har to. Venninnene mine som har fått jenter har hatt bredere og høyere mage, ikke sånn basketball :)

Med guttene hadde jeg en kul langt nede, som en basketball liksom. Kunne ikke se bakfra at jeg var gravid. Nå er magen mer «over det hele» og man kommer til å kunne se at jeg er gravid bakfra (som jeg også regner med er fordi det er to inni derselvfølgelig..) denne magen er også høyere oppe og bredere, de tar jo ikke stor plass inni der enda heller. Men vanskelig å si siden det nok mye er fordi jeg har to. Venninnene mine som har fått jenter har hatt bredere og høyere mage, ikke sånn basketball :)
Dette stemmer veldig med meg! Første graviditet var med gutt, og magen var veldig rett frem og kunne ikke se det bakfra. Nå er det jente mest sannsynlig, og mye høyere oppe og ut på sidene!

Ved første hadde jeg veldig spiss, kulerund mage, kunne ikke se den bakfra og den var høyt oppe. Det var jente og jeg fikk masse kommentarer på om jeg var sikker på om det var jente, for det var visst typisk guttemage.
Med nummer to som var gutt var magen betraktelig lavere og jeg vil si breiere også. Tror ikke man kunne se den bakfra, men den var ikke sånn kulerund som med første.

Så med meg har det vært litt motsatt, men høy mage med jente og lav mage med gutt som er som "fasiten". Vanskelig å si hvordan magen blir denne gangen enda.

Last edited:
Ifølge magen min nå så ser det ut som det blir jente da isåfall. For Jar blitt mye bredere. Og magen buler ut på toppen også. Så alle trur jeg er mye lengre på vei enn jeg egentlig er.
Har UL på tirsdag så blir spennende å se om mageformen stemmer

Kinesisk fødselskart sa jente, ringtest sa gutt, TUL sa jente. Hvis jeg skal bedømme magen nå er den mer «guttemage» enn «jentemage», men er jo enda ganske tidlig og livmoren har ikke kommet så høyt opp, så regner med det kan forandre seg. Får se hva de sier på OUL :)

Kinesisk fødselskart sa gutt. Jeg har Hyperemesis og det sies at det er vanligere med jenter. I starten hadde jeg veldig følelse av at det ble jente siden jeg var så kvalm. De siste 6 ukene har jeg drømt mye at det ble gutt. I følge OUL blir det gutt :Heartblue

Kinesisk fødselskart sa gutt. Jeg har Hyperemesis og det sies at det er vanligere med jenter. I starten hadde jeg veldig følelse av at det ble jente siden jeg var så kvalm. De siste 6 ukene har jeg drømt mye at det ble gutt. I følge OUL blir det gutt :Heartblue

Jeg var kvalmes med guttungen så det med kvalme stemte ikke da for meg heller. Er plutselig kvalm igjen uke 18 så jeg heller mer mit gutt igjen. Spent på oul nå!

Jeg var kvalmes med guttungen så det med kvalme stemte ikke da for meg heller. Er plutselig kvalm igjen uke 18 så jeg heller mer mit gutt igjen. Spent på oul nå!
Det er nesten godt å høre for jeg begynte å bli nervøs for ett til svangerskap hvis det ble verre med jente :hilarious:

Det er nesten godt å høre for jeg begynte å bli nervøs for ett til svangerskap hvis det ble verre med jente :hilarious:

Huff ser for meg at det er ganske ille med hyperemesis :depressed: er heldigvis ikke så galt her, men det var eldste (jente) jeg var minst kvalm med!

Ifølge magen min nå så ser det ut som det blir jente da isåfall. For Jar blitt mye bredere. Og magen buler ut på toppen også. Så alle trur jeg er mye lengre på vei enn jeg egentlig er.
Har UL på tirsdag så blir spennende å se om mageformen stemmer

he he. Dette stemte ikke. Var på UL nå og vi får en gutt.

Ikke kvalm, rund mage og alle myter om jente.. venter jente hvis ul i uke 13 stemmer:happy:

Mistanken var rett og det er enda en gutt her. Forsterker "teorien" om at jeg er mer kvalm når jeg skal ha gutter :hilarious:

Back
Topp