Kjønn, kjønnsnormer og alt som hører til

Vi ender nok med å vite kjønn, spent om det er gutt nr 3 eller en jente denne gang selv om det er like velkomment uansett kjønn. Synes det er kjent å sitte og diskutere navn selv om vi ikke kommer til å lande på ett bestemt navn før den lille er født og vi har hilst på h*n. Jeg bryr meg ikke så mye om bestemte gutte/jentefarger til ungene, eldste hos meg leker like gjerne med dukkevogn i bhg som biler. Men får han velge leker selv i butikken blir det fort "gutteleker".

I utgangspunktet var det jeg som ikke ville vite kjønnet, fordi det er litt spennende når babyen først kommer. Nå har jeg endret mening, jeg tror det blir lettere for meg å knytte meg til babyen hvis jeg kan si «han» eller «hun», og begynne å teste ut navn vi liker. Med tanke på farger tenker jeg både familien hans og min er enige i at det er økonomisk smart å kjøpe mest kjønnsnøytrale klær og leker så det kan gå i arv til baby nr. to om noen år.

Tror vi vil vite det, men er litt usikre enda :)!
Ønsker heller ikke sånn rosa prinsesse og blå prins, det har jeg sagt ifra til min familie :)!

Men tenker som andre her har nevnt, tror jeg vil styrke «båndet», dersom jeg omtaler babyen som han eller hun :) kan og bestemme navn:) vi har noen notert, så er bare å finne det mest riktige [emoji3]

Vi vil at kjønnet skal være en overraskelse, og har heller ikke tenkt til å dele navneforslagene våre før barnet er født.

Vi kommer uansett til å kjøpe inn alt utstyr og klær kjønnsnøytralt. Det skal i værtfall ikke være en overflod av rosa om det blir jente...

Vi vil at kjønnet skal være en overraskelse, og har heller ikke tenkt til å dele navneforslagene våre før barnet er født.

Vi kommer uansett til å kjøpe inn alt utstyr og klær kjønnsnøytralt. Det skal i værtfall ikke være en overflod av rosa om det blir jente...
Akkurat som oss:)

Vi har masse nøytralt fra Frøkena - det var litt viktig for meg å kjøpe nøytralt slik at vi uansett kan arve:)

He lyst til å bestille noen klær fra bølgebrus når vi vet kjønnet. Hun er så herlig flink med FARGER slik at man kan få så mye som ikke finnes i butikkene [emoji5]

Vi har masse nøytralt fra Frøkena - det var litt viktig for meg å kjøpe nøytralt slik at vi uansett kan arve:)

He lyst til å bestille noen klær fra bølgebrus når vi vet kjønnet. Hun er så herlig flink med FARGER slik at man kan få så mye som ikke finnes i butikkene [emoji5]
Elsker Bølgebrus [emoji7]

Elsker Bølgebrus [emoji7]

Jeg og, virkelig [emoji813]️ hun lager «overraskelsespakker» også, og søsken-match (på en litt kulere måte enn big sis lil’ sis liksom [emoji23]

Back
Topp