Kjønn i uke 12

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Jeg var akkurat på TUL (12+5) og selv om han egentlig ikke ville si noe om det, så mente han, etter litt overtalelse, at det meest sannsynslig helte mot 1 kjønn. Jeg blir like glad uansett hvilke kjønn det er, men det veldig spennende å synse litt. Hva tror dere? Noen som har hatt ultralyd i uke 12/13 og fått vite riktig kjønn? Han sa at det begynner å bli tydelig i uke 13/14, men siden jeg var 12+5 så er det jo litt sannsynlig at gjetningen hans stemmer?

Den aller beste nyheten var så klart at lille bebisen er frisk så langt<3

Mil lege gjettet allerede i uke 11+2, noe jeg synes er fryktelig rart når man leser denne artikkelen:

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Jeg mener å ha lest et sted at en statistisk undersøkelse gjort i USA viste at kjønnsidentifisering ved UL i uke 11 ga riktig resultat i 60% av tilfellene og 90% i uke 12. La meg sjekke om jeg finner den artikkelen.

Hva mente legen at han så da?

Last edited:
Fikk beskjed på ultralydklinikken at han ikke ville "tippe" på kjønn så tidlig, jeg er nesten i uke 14.. Han sa at han sier aldri noe før ca uke 17 blandt annet pga jenter kan være hoven så det ser ut som gutt og gutter sin trenger ikke være synlig ennå da

Hihi, ja det er nok mye gjetning, men gøy fordé☺️ Forrige svangerskap fikk vi vite kjønn i uke 15, og når jeg var på oul på Ullevål så sa de at siden jeg hadde vært hos den spesifikke jordmoren så var det nærmest helt sikkert at kjønnet stemte.

Legen ville som sagt ikke gjette egentlig, men at regningen tydet på et spesifikt kjønn.

Sniker fra desember.. Hvis man får sett 'nuben' mellom bena tydelig så er det ganske så sikkert når du nærmer deg uke 13. Spesielt hvis legen kan teorien. Fikk vite gutt 11+6 med gutten og jente 12+0 med lille frøken i magen:)

Sniker fra desember.. Hvis man får sett 'nuben' mellom bena tydelig så er det ganske så sikkert når du nærmer deg uke 13. Spesielt hvis legen kan teorien. Fikk vite gutt 11+6 med gutten og jente 12+0 med lille frøken i magen:)

Spennende å se om det stemmer da Han er overlege på gyn. Avd på sykehuset her, så satser på at han har peiling:D

Fikk også en indikasjon på kjønnet i uke 13+0 men jeg tørr ikke helt tro på det enda selv om det stemmer med magefølelsen til både meg og typen :)

Back
Topp