Kjøleskapsuhell

Loppelise

Betatt av forumet
Da jeg kom inn på kjøkkenet i går tidlig oppdaget jeg at kjøleskapsdøra stod på gløtt. Jeg hadde litt mm der som jeg nå lurer på om jeg kan bruke? De har jo blitt ganske store og putter det meste i munnen, men kjenner jeg er litt skeptisk. Kan jeg ev bruke den matlaging? F.eks. i grøt? :)

Da jeg kom inn på kjøkkenet i går tidlig oppdaget jeg at kjøleskapsdøra stod på gløtt. Jeg hadde litt mm der som jeg nå lurer på om jeg kan bruke? De har jo blitt ganske store og putter det meste i munnen, men kjenner jeg er litt skeptisk. Kan jeg ev bruke den matlaging? F.eks. i grøt? :)
Kjennes det kaldt ut inni kjøleskapet enda? Vet faktisk ikke hva du kan gjøre med det. Hvis alt i kjøleskapet har blitt romtemperert så hadde jeg kastet det.

Lukt og smak på den, hvis den ikke er sur kan du fint bruke den :)

På barselavd fikk jeg høre at mm kan stå i romtempratur i 24 timer. Dette overrasket meg veldig. Kjenner det strider i mot alt jeg har trodd på mtp oppbevaring av mm. Så jeg har konsekvent satt mm i kjøleskapet.

På barselavd fikk jeg høre at mm kan stå i romtempratur i 24 timer. Dette overrasket meg veldig. Kjenner det strider i mot alt jeg har trodd på mtp oppbevaring av mm. Så jeg har konsekvent satt mm i kjøleskapet.
Mener det står på ammehjelpen at man kan oppbevare melk i romtemperatur i 8 timer. 24 timer hørtes vel lenge ut!!! :o

Det hørtes lenge ut ja:o hadde aldri tatt sjansen O.o

Jeg har alltid hørt at det er 666-regelen som gjelder. 6 timer i romtemp, 6 dager i kjøleskap og 6 mnd i frysen. Holder meg til det, tror jeg :)

Jeg har alltid hørt at det er 666-regelen som gjelder. 6 timer i romtemp, 6 dager i kjøleskap og 6 mnd i frysen. Holder meg til det, tror jeg :)
På ammehjelpen er det:
Fersk melk 6-8 timer i romtemp.
Fersk melk 3-5 døgn i kjøleskap (innerst nederst).
Opptint melk 24 timer i kjøleskap (innerst nederst).
Fersk melk i fryser 3-6 mnd (kommer an på temperatur og om fryseren åpnes ofte).

Jeg smaker alltid på melka jeg, er den ikke sur går det greit. Noen ganger er den sur etter bare 2 dager i kjøleskap.

Back
Topp