Kjøleskap med vann og is??

*håperpåklaff*

Elsker forumet
Noen som har erfaringer med kjøleskap som har vann og is dispenser??? Noen som vet hvordan der er med forsikring???? Vet ikke om det er sant, men fikk høre at forsikringen kunne bli noe høyere?? Noen som vet???

vi har det[:)] 
du må vel ikke oppgi i forsikringa hvilket kjøleskap du har vel????[8|]

Vi har... ingen forsikringsselskap som har spurt om kjøleskapet her ihvertfall... aldri hørt om heller..

[&:][&:][&:][&:]det har jeg aldri hørt om

vi har...MEN! de fleste kjøleskapene er ikke helt trygge, vannlegdningene inni er som tynne sugerør og disse er det rissiko med. Det skapet vi har kjøpt har skikkelige vannledninger inni, ikke noe sugerør størrelse. Men de er også dyrere Vi fikk kjøpt utstillingsmodellen til 15.000 og det har kostet godt over 20.000.

Så velger man slikt kjøleskap vær obs på hva man velger. Det vi ha heter GE...bor med en rørlegger så han vet hva som er bra og ikke bra + at han ringte litt rundt til andre rørlegere og det er endel lekasjer ute å går. Kjipt om man drar på ferie å kommer hjem til en bulende parket

krever ikke noe opplysninger om det...(jobber i If)

men dersom det blir store vannskader kan det vist skape noen problemer,men vet ikke så mye om det, ettersom jeg ikke sitter med oppgjørsskader.

vi har slikt kjøleskap hjemme, vet bare at dersom man setter inn en magnetventil som gjør at vannet ikke kommer ut av røret ved en eventuell lekasje  så får man ekstra rabatt på husforsikringen...

men er vist et heftig tema om dagen, mellom selskapene som produserer dette, forsikringsselskaper og rørleggere hehe

men koser meg med kjøleskapet mitt uansett.....
hehe[;)]

ORIGINAL: MarensMamma

Vi fikk høre at det er mange rørleggere som ikke monterer disse lengere pga rør og vannskader!

stemmer det, det er pga de tynne vannledningen som er inni de..er ikek ås mange skap som har ordentlige vannledninger og koblinger. Vi undersøkte dette ganske mye før vi kjøpte, hadde vi ikke komme tover det vi har hadde vi bare gått for et helt vanlig skap uten is dispenser.

må jo ikke ha rørlegger for¨å koble opp vannet til kjøleskapet???[8|] 

ORIGINAL: Fint_Lite

ORIGINAL: MarensMamma

Vi fikk høre at det er mange rørleggere som ikke monterer disse lengere pga rør og vannskader!

stemmer det, det er pga de tynne vannledningen som er inni de..er ikek ås mange skap som har ordentlige vannledninger og koblinger. Vi undersøkte dette ganske mye før vi kjøpte, hadde vi ikke komme tover det vi har hadde vi bare gått for et helt vanlig skap uten is dispenser.

Vi har nettopp kjøpt ett sånt. Og det er Whirlpool. Og da fikk vi beskjed om at Whirlpool er en av de eneste som er godkjente til å bruke i Norge (med tanke på vanntrykk o.l) . SÅ kjøp Whirlpool [:D]

vi har, å det er helt digg kjøleskap..........

Vi har et Whirlpool, vi har fått satt på stoppekran på det røret som er koplet til skapet. Pleier å slå av kranen når vi reiser bort og sånn, men det er klart det er en viss fare for lekasje, for det er som de andre sier bare et plastrør...

Back
Topp