Desember2014barn
Andre møte med forumet
Hei Har termin 1 desember ,
Dvs om 12 dager :O
Hater å handle hver dag ,derfor har vi brukt og handle 1 gang i uken for hele uken.
Nå har vi også nettopp vært i Sverige og handlet inn masse kylling, karbonadedeig osv.
Bor i 3 etasje uten heis (egentlig 4 ). Spiser fisk ihvertfall en gang i uken og denne pleier vi å kjøpe fersk.
Men tenkte å kjøpe sånn frossen så vi kan ha det tilgjengelig i fryseren.
Kan ikke forestille meg at det er så gøy å gå opp og ned denne trappen med en baby i en arm og masse poser i en annen. Er også en risiko for keisersnitt og da skal man jo bare bære babyens vekt.
Tenkte da derfor å være litt forbredt og dra på handle tur i helgen og handle inn masse basisvarer, krydder, pasta/ris osv som holder seg lenge. + Såpe, Toalettartikler og morsmelkerstatning kanskje??
Lav holdbarsdato ting regner jeg med at jeg klarer å få med meg opp fra trilleturer osv. Sånn som f.eks melk,rømme osv.
Også har jeg hørt mange historier om ammede som får ulvehunger når de ammer...
Hva er lurt og ha tilgjengelig i skapene da som ikke er usunt og som gir energi??
Og hva med medisinskapet ? Trenger jeg noe spesielt til babyen ??
Noen som kan hjelpe meg med å sette opp en handleliste om hva jeg burde kjøpe.
Og er det noen som vet om ammede kan spise rakfisk/sursild/rømmesild??
Regner med salami og spekemat er lov igjen etter fødsel??
Jeg vil ha salami!!!
Dvs om 12 dager :O
Hater å handle hver dag ,derfor har vi brukt og handle 1 gang i uken for hele uken.
Nå har vi også nettopp vært i Sverige og handlet inn masse kylling, karbonadedeig osv.
Bor i 3 etasje uten heis (egentlig 4 ). Spiser fisk ihvertfall en gang i uken og denne pleier vi å kjøpe fersk.
Men tenkte å kjøpe sånn frossen så vi kan ha det tilgjengelig i fryseren.
Kan ikke forestille meg at det er så gøy å gå opp og ned denne trappen med en baby i en arm og masse poser i en annen. Er også en risiko for keisersnitt og da skal man jo bare bære babyens vekt.
Tenkte da derfor å være litt forbredt og dra på handle tur i helgen og handle inn masse basisvarer, krydder, pasta/ris osv som holder seg lenge. + Såpe, Toalettartikler og morsmelkerstatning kanskje??
Lav holdbarsdato ting regner jeg med at jeg klarer å få med meg opp fra trilleturer osv. Sånn som f.eks melk,rømme osv.
Også har jeg hørt mange historier om ammede som får ulvehunger når de ammer...
Hva er lurt og ha tilgjengelig i skapene da som ikke er usunt og som gir energi??
Og hva med medisinskapet ? Trenger jeg noe spesielt til babyen ??
Noen som kan hjelpe meg med å sette opp en handleliste om hva jeg burde kjøpe.
Og er det noen som vet om ammede kan spise rakfisk/sursild/rømmesild??
Regner med salami og spekemat er lov igjen etter fødsel??
Jeg vil ha salami!!!