Kjøkkenmaskin

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Jeg har lyst å kjøpe meg ny kjøkkenmaskin, som takler store deiger, sånn minst 3,5 kg deig. Noen som har noen tips? Gjerne ikke ei dyr maskin, da jeg har Kenwood som kan gjøre alt annet.

Kenwood maskinen skal vel tåle det? Vi har major og den tåler alt. Mamma sin er ca 30 år gammel og fungerer enda.

Kenwood major skal kunne tåle det! ;)
Jeg har kenwood prospero, den er kun 900w og tåler mindre

Har Kenwood major på 900W, men den blir ikke noe sånn alvor glad når jeg smeller oppi 2 kg mel og 1,5 liter væske. Den blir veldig varm og drar sykt tungt, så påsto de på butikken der den er kjøpt at man ikke skal ha mer enn 1,5 kg deig i de.

Har Kenwood major på 900W, men den blir ikke noe sånn alvor glad når jeg smeller oppi 2 kg mel og 1,5 liter væske. Den blir veldig varm og drar sykt tungt, så påsto de på butikken der den er kjøpt at man ikke skal ha mer enn 1,5 kg deig i de.

Det er vel egentlig ikke merket som avgjør hvor mye/stor deig man kan ha, men hvor mange W. 900W er litt lite til en så stor deig uansett merke, da må du han en med kraftigere motor

Det er vel egentlig ikke merket som avgjør hvor mye/stor deig man kan ha, men hvor mange W. 900W er litt lite til en så stor deig uansett merke, da må du han en med kraftigere motor

Nei, derfor jeg lurer på om noen har noen gode tips. Fant en maskin som kan ta 5 kg deig, men den kosta 5000 kr. Og det er litt vel mye, når jeg allerede har Kenwooden. Så håper det finnes en god og rimelig maskin, som er god på litt større deiger.

Back
Topp