Kjøkkenmaskin

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
Hei! Siden det er flere som har fått gode tips/anbefalinger her så tenkte jeg å prøvd også :) Jeg skal investere i kjøkkenmaskin før jul, og sliter med å finne ut hva som er det beste alternativet. Vil ikke sitte igjen etter å ha brukt 3-5000kr og være misfornøyd :) Så derfor lurer jeg på om noen har erfaringer å dele? Kitchenaid, OBH-nordica, electrolux eller Kenwood? Har lyst på en som gjør jobben på en god måte (lite søl, knar deig bra, og pisker uten å bruke for lang tid)- og det gjør ikke noe om den ser bra ut på kjøkkenbenken i tillegg :)

Har Kenwood, den gjør jobben sin. Men syns det blir litt mye søl når man skal bruke mel å sånn. Selv om jeg bruker det lokket. Men kanskje meg som er litt for hard på speeden :P

Termin 22 Desmeber 2014
Venter Gutt

Bruker App

Jeg har KitchenAid og er veldig fornøyd med den! Bollen som følger med er av og til i minste laget, men hvis man kjøper glassbollen i tillegg er denne litt større ;) Jeg har selvfølgelig ikke noe å sammenlikne med, men tror den leverer sakene bra.

Electrolux assistent!!! Beste som finnes, og holder i 100 år :p jeg har mamma sin som er 30 år! Å fungerer ennå helt fint! Når mamma skulle ha ny så hadde de ikke i butikk, men de kan bestille den for deg!:) hvertfall expert gjorde det:)
Det som er fint med den er at bollen er så stor:) den tar 2kg mel! Så får bakt mye i den:) bruke til gjærbakst, kaker, sylting, hva du måtte ønske;) ImageUploadedByBV Forum1410167756.853517.jpg

<3 VinterPrinsesse <3

Jeg elsker min Kenwood! Men den er stor, så orker ikke ha den på benken:)
Så de hadde tilbud på Obs! Denne uken, så jeg skal dra dit og kjøpe en til mamma til jul, for hun ønsket seg det:)

Har kenwood, veldig fornøyd, den elter bra. Minus for at den er stor og litt lite pen, så jeg setter den alltid bort:)

Jeg er superforelska i min knallfargede KitchenAid<3 Den funker som bare det til vårt bruk, og er ganske så stillegående. Mannen kan bake rundstykker på lørdagsmorgenen uten at jeg våkner;) Bollen er litt liten, men du får bakt to brød i slengen ca. i den, og det er alt vi har plass til i vår bittelille fryser, så for oss er det helt greit:) Har også kjøpt glassbollen i tillegg, for det er så greit med to boller når man baker kaker.
Har jo ingenting å sammenligne med, men vi har nå hatt den i ca. ett år og vært veldig fornøyd:)

Sent from my iPad using BV Forum

Sniker fra februar. Det kommer an på hva du skal bruke den til også, tenker jeg. Jeg har både assistent og KitchenAid, assistenten tar vel opp til 5kg mel, mens KA'en skal man ha maks en kilo i, hvis ikke så kan motoren brenne opp. Elsker begge maskinene, men skal du ha bare en så hadde jeg nok gått for assistent eller Kenwood, selv om KA'en absolutt er den fineste (og er den jeg bruker mest) ;)

Sniker fra februar. Det kommer an på hva du skal bruke den til også, tenker jeg. Jeg har både assistent og KitchenAid, assistenten tar vel opp til 5kg mel, mens KA'en skal man ha maks en kilo i, hvis ikke så kan motoren brenne opp. Elsker begge maskinene, men skal du ha bare en så hadde jeg nok gått for assistent eller Kenwood, selv om KA'en absolutt er den fineste (og er den jeg bruker mest) ;)

Må jo innrømme at KitchenAid vant mye på utseende;) Har ikke noen annen plass å ha den enn oppå benken hele tiden, så da var det et stoort pluss at den ser lekker ut og kommer i så mange herlige farger:)

Den er SÅ fin, og jeg bruker som sagt den mest, veldig lettvint når den allerede er fremme :)

Eg har sååå lyst på kitchenaid! :D

Jeg har kenwood og er kjempefornøyd! Bruker den til det meste, gjærbakst og pisking. Har til og med laga spekemør av hjort fra grunnen av på pølsehornet som fulgte med :-D

Jeg har Kenwood major titanium, er kjempe fornøyd! Denne er stål farget så jeg synes ikke den er stygg å se på! For meg meg dårlige hender er den tung å ta inn og ut av skap, men siden du skal ha den på benken må den jo være midt i blinken!
Det er også super masse ekstra utstyr til den så du kan kjøpe (den kan bli til iskrem maskin, kjøttkvern, jus presse, food prosessor, minikutter, potetskreller, pastamaskin ooooosv) så den dekker alle behov :)

anbefales!;)

Jeg har også lyst på kitchenaid! Ikke bare ser den utrolig fin ut, men vet også om mange som er fornøyd med den :)

Jeg bruker en kenwood. Valgte å kjøpe den da noen kjenninger har hatt sine i år å da. Kvaliteten er god og jeg er fornøyd. Og jeg har bare den billigste typen. Major.

Jeg har bakt boller i dag, i fra Trines matblogg. Der skulle det være en kilo mel, så jeg brukte KitchenAid'en. Smøret skulle tilsettes til slutt, noe som resulterte i at KitchenAid'en ikke hadde en sjans til å blande sammen det som var i bollen. Jeg byttet maskin til assistenten, og der gikk det lett som bare det. Jeg hadde aldri klart meg med en, men måtte jeg valgt en, så hadde det blitt assistenten, eller faktisk en Kenwood.

Back
Topp