Kjøkkenmaskin

AnneMy

Juni2012 rocks
VIP
Hvilken kjøkkenmaskin anbefaler du?

Har hatt kenwood, men den er ødelagt :( trodde den skulle vare evigt jeg så ble litt skuffet :p

Jeg har braun maskin. Sambo solgte braun for en del år siden (før jeg møtte han) den har jeg hadd de 7 årene vi har bodd sammen, å han hadde den en del år før det også. Jeg er veldig fornøyd med den. Det er foodprosessor og kjøkkenmaskin i et :)

Jeg har KitchenAid og er veldig fornøyd med den :) Men nå er ikke jeg noe storbaker da ;)

Jobbet med kjøkkenprodukter i 10 år, min anbefaling er først og fremst å finne behovet ditt. Skal du bake mye? Store deiger? Brød og tunge deiger? Lettere rører? Vil du ha mulighet til at den skal snitte-kutte o.l? Skal den stues bort når du ikke bruker den? Vil du kverne kjøtt o.l.?

Jobbet med kjøkkenprodukter i 10 år, min anbefaling er først og fremst å finne behovet ditt. Skal du bake mye? Store deiger? Brød og tunge deiger? Lettere rører? Vil du ha mulighet til at den skal snitte-kutte o.l? Skal den stues bort når du ikke bruker den? Vil du kverne kjøtt o.l.?

bake mye gjør jeg ikke. Men når jeg først baker er det kjekt å få unna litt ;)
har ett eget skap med en hylle jeg drar opp hor maskinen skal stå, så har lett tilgjengelig plass.
ønsker å kunne lage t.d. fiskekaker, kjøttkaker og gjerne en som også kan lages smoothie på med samme maskin, evt med ekstra tilbehør.
hva anbefaler du?

Jeg har braun maskin. Sambo solgte braun for en del år siden (før jeg møtte han) den har jeg hadd de 7 årene vi har bodd sammen, å han hadde den en del år før det også. Jeg er veldig fornøyd med den. Det er foodprosessor og kjøkkenmaskin i et :)

vi hadde braun for lenge siden, men den var så liten at jeg ikke gadd å bruke den. Men den finnes nok i mange størrelser. Takk for tips. Skal se litt mer på den :)

Jeg fikk den til byllupet mitt da :) Klarer fint å lage til både gulrotkake, boller, pizzadeig og lage med kjøttkverna komler/komper :) Muffins, sjokoladekake. Det jeg har brukt den til hovedsaklig :)

major? Bruker du den bare til å bake med eller?
ehm... du tok meg litt på senga der. Jeg vet ikke hva mer den heter. Vi bruker den til alt egentlig, baking, middagslaging :-) (Kanskje det er mest mannen som bruker den.. han er veldig flink på kjøkkenet og er veldig opptatt av at den er god!)

Kitchen aid maskinene er utrolig bra kvalitet, trekker lite strøm da motor sitter foran, men for f.eks mitt bruk er den for liten. ( og jeg selger kitchen aid i dag) så det er en ærlig mening. Den kan du ikke lage smoothie på, men snitte og hakke kan du gjøre med tilsatser. Jeg har kenwood, og den er super for mere med tanke på str og litt avhengig hva slags pakke du velger, så får du både blender (smoothie) og kjøttkvern pluss pluss som tillegg. Den er igjen, stor, som passer meg bra, men da blir den stående på kjøkkenbenken. kitchen aid kan ta ca. 1 kg mel. Litt lite. Vil tippe kula har enten k3000 eller combimax. Jeg har også k 3000 , den gjør veldig mye og er en super multi kjøkkenmaskin. Men, der er også bakebollen for liten for mitt bruk. Men jeg har beholdt den for den er super til snitting av grønnsaker, poteter o.l. Beklager om dette ble rotete, men gikk litt fort i svingene her. :) Konklusjon; for meg passer en kenwood best, men i utseende skulle jeg veldig gjerne hatt en KA :)

Har Kenwood Major. Men det er forskjellig motorkraft på Kenwooden, de billigste har svakest motor. Jo kraftigere motor, jo lenger levetid. Mamma sin Kenwood Major er vel 35 år nå,og min er ca 20 år.. Mamma baker fire brød i uka med sin, jeg gidder ikke bake brød.. Men bruker den til alt mulig bake og matrelatert som man trenger maskin til. Jeg ELSKER Kenwooden min <3

Har ikke sånne jeg, bare vanlig billig dritt som er ødelagt, men funker for det fra Phillips, men drømmer om denne her da: Kitchen Aid.
150epk.jpg

Har kitchen aid, men har ikke fått prøvd den ennå... Var en sprekk i den:(
Har kenwood også;)

Nå rett før jul tok min trofaste Kenwood kveld, det var den vel unt da min bestemor kjøpte den i 1972, så den har vart nær sagt evig hehe.

Endte opp med å kjøpe en stor braun, er enda mer fornøyd med den enn med kenwooden.

Back
Topp