Kjøkkenkluten

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hvordan behandles den hos deg?
Henger den på krana? Over kanten på vasken? På en knagg? På et stativ?
Byttes den ut ofte?
Har du en favoritt-type? Kjøpt eller hjemmelaget?

Hvordan behandles den hos deg?
Henger den på krana? Over kanten på vasken? På en knagg? På et stativ?
Byttes den ut ofte?
Har du en favoritt-type? Kjøpt eller hjemmelaget?
Ligger slengt ved vasken :p byttes hver dag, pga mye gris fra 2åringen som må vaskes

Ligger på kanten på vasken, bretta. Byttes hver dag, vil ikke vaske med en sur klut :hilarious: vaskes så mye rart med den at den blir fort møkkete, så bytter den minst en gang om dagen.
Edit: jeg bruker mikrofiber kluter, syns de er gode. Ikke veldig miljøvennlig med mikrofiber, burde vel egentlig bytta de ut med bomull eller lignende

Vi bruker hjemmestrikkede i bomull eller ubrukte gulpekluter vi hadde liggende etter ungene som jeg klippet opp :)
Skiftes hvertfall hver kveld, av og til ila dagen også:) henger over krana.

Vi har noen forskjellige kluter, men har vel kanskje mest mikrofiberkluter. Vi har den liggende ved vasken.

For en tid tilbake begynte vi også å ha en egen klut (en sånn klut til badet, sånn håndkle lignende klut) til å vakse matrester fra gulvet. - Det for å ikke ta feil av dem. Den kluten ligger også ved vasken, men nærmere pappsamlingen vår :hilarious:

Både klutene og pappen blir byttet ut med nye kluter og papp ca to ganger i uka vil jeg tro. :joyful:

Har mange bomullskluter, bruker en klut kun en gang før den slenges til kokvask. Syns det er uhygienisk å bruke samme klut flere ganger før den vaskes (eller kastes for dem som bruker engangskluter). Ønsker at kjøkkenet skal være rent og en våt kjøkkenklut gir perfekt grobunn for bakterier :sour:

Last edited:
Vi bruker sånn universalkluter fra firstprice. Har en del og de gåt ofte i vaskemaskinen, så bytter ut hver dag. Etter bruk skyller vi de og legger på siden av vasken, hvis de skal brukes igjen før de skal i vaskemaskin

Har sånne engangs fra først price, bytter de ut ca annen hver dag.
Har også bomulls strikket, de varer 2-3 dager før vask.
Henger på kanten ,brettet.

Henger på krana, strikket i bomull, bytter minimum hver dag, gjerne to til dagen..

Byttes ut 3 ganger i uken, og henger på et stativ i skuffen under vasken.

Jeg har klutenallergi :hilarious: Så den byttes hver dag, minst!

Henger over kjøkkenkrana.

Favoritten så langt er mikrofiberkluter fra Clas Ohlson.

Gaskluter eller strikka bomullskluter (kjøpt).
henger mellom vaskene eller slengt på benken.. Brukes et par dager.

Microfiberkluter som henger på vasken. Bruker mest våtservietter på gris så litt usikker på hvor ofte de byttes, men jeg kjenner etter om de er sure før jeg bruker dem.

Mikrofiberkluter og universalkluter. Uni-kluten byttes hver dag, mens mikrofibern får henge litt ☺️ Ligger/henger ved vasken

Mikrofiber klut på eget stativ. Den byttes en gang i uka, men bruker papir ved søl så den blir ikke brukt så mye.

Selvstrikka bomullskluter, henger over krana.
Skyller den jo godt i varmt vann etter hvert bruk, så bytter vel annenhver dag ca.

Back
Topp