kjøkkeninnredning på bad/vaskerom??

Jeg ringte Ikea for å spørre om akkurat det, og de anbefalte det ikke for det kunne fort bli fuktskader på kjøkkeninnredningen da...

æsj, det samme tenkte jeg på... må man ha vaskeromskap da? hvor får man det da?

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Vi har kjøkkenskap på vaskerommet. Går helt fint det... i hvert fall enda. Har hatt det i 3,5 år.

hvilken innredning har du der da?? [:)]

men det er litt forskjell på vaskerom og bad?? blir jo ikke så mye fukt på ett vaskerom?

på ikea sine sider på nette så bruker de kjøkkenskap på vaskerommene iallfall...
om man går inn å ser på eksempler til hvordan vaskerom kan innredes.....

jeg skal ha vaskerom og bade delvis i et, blir et rom med vegg halvveis mellom..
bad på ene siden og vaskerom på andre siden....

hvis det er så fuktig på vaskerommet at man ikke kan bruke kjøkkenskap så tenker jeg at man kanskje har et lite fuktproblem på vaskerommet. er det så fuktig er det jo mer enn skapene som blir ødelagt...

Jeg spurte om kjøkkeninnredning på bad... glemte å skrive det... på et vaskerom hadde jeg nok brukt kjøkkeninnredning ja, der er det jo ikke så mye fukt...

er det nytt el gammelt hus? i nye hus tror jeg det skal gå veldig greit pga ventilasjonssystem osv.. iallefall hvis det er litt størrelse på badet! hovedbadet vårt er vel ca 13-14 kvm og vi har valgt lidingø-kjøkken der, og så har vi fliselagt benkeplate både oppå og på sidene og opp til speilet bak møbelet med botticini marmor 10x10 cm. det ble LEKKERT! har også kjøpt glassknotter på home and cottage og så har vi samme fliser i 20x20 på gulvet og siden vi har hvitt panel på veggene så skal vi prøve å bruke panel som dekksider på dette møbelet også. det ser iallefall veldig helt og fint ut, og jeg innbiller meg at hvis det skulle bli fukt på det etter feks 5-6-7 år så kan jeg vel bytte det ut når jeg bare ser antydning? uten at ejg er noen fuktekspert da:) ikea sa ingenting på at vi skulle bruke det til bad, og jeg spurte første på www.byggebolig.no og der så det ut som det var flere husbyggere som hadde gjort det samme opp igjennom med stort hell:)

Vi skal ha kjøkkeninnredning både på vaskerom og bad. Både på ikea og Kvik har de sagt at dette går helt fint!
Så satser på at det stemmer:)

Der vi har bodd til nå hadde vi kjøkkenskap på bad. Nå bodde vi bare der i tre år, men var ingen problemer der!

Back
Topp