Kjøkken-spm for de som er intr :-)

FruAH

Glad i forumet

Vi har tegnet kjøkken til huset vi skal bygge, og nå lurer jeg litt på hvor vi skal ha kjøkkenfliser [8|] På veggen ved koketoppen lurte jeg på hele veggen hvis vi velger mosaikk, men tror det blir litt mye. Jeg føler meg helt grønn så trenger RÅD [:D]

Vi skal ha hvite panelvegger, Format krem innredning fra Norema og eik laminat benkeplate og eike-parkett. Vi har ikke valgt overskaper da vi skal ha to vitrineskap a 80 cm(samme som kjøkkeninnredningen i spisestuedelen). Kommer til å sette opp et par hyller til venstre for oppvaskdelen. Noen som har forslag om hvor vi bør ha fliser eller et annet alternativ? HJELP!! [:)]

Jeg ville hatt med vask og komfyr.. Vi har IKKE.. Og veggplatene har sugd til seg MASSE vann...![:'(] Gleder meg til en dag vi skal pusse opp.. Meeen er helt grønn jeg også[;)]

Der er det jeg tenker også. Hele veggen langs ved vasken, men er usikker ved koketoppen [&:] hele veggen eller bare som på den andre veggen..hmm VANSKELIG! Men gøy også da [:D]

hmm.. [:)] må iallefall begynne med at det ser kjempefint og trivelig ut! siden det var så lyst og "rent" tror jeg personlig at jeg ville synes at mosaikk blir litt mye.. vi har pusset opp et kjøkken hvor vi brukte ikea´s veggplater (husker ikke hva de heter) nederst på to hjørnevegger. men det er jo billigvarianten. da hadde vi også et likt vindu til dere, og det så greit ut å bare ha platene på nederste del av veggen. var litt vanskelig å se den veggen med kokeplaten på bildet... kan godt hende det er fint å ha fliser på hele veggen hvis de står i stil med resten. vet ikke om jeg var noe særlig til hjelp.. [&:] lykke til! [:)]

Takk for det, synes det er veldig "rent" jeg også, det er allrom med spisestuedelen litt lengre bort så det er fint at det er litt åpent synes jeg når rommet er så stort. Tror også at mosaikk kan bli litt mye. Ser fint ut uten noe på tegningen, men vi må jo ha noe beskyttelse. Har dessverre ikke bedre bilde av kokehjørnet [&:]

så ut som et stilig kjøkken [:D][:D] hva med frostet glass bak?

Glassplate er veldig fint ja! Etter at jeg s¨det bildet her http://www.glassliperi.no/components/com_virtuemart/shop_image/product/76e771909f55e71299aee59a8fdddbea.jpg synes jeg det virker som et godt alternativ. Glass helt opp til taket. Spm er rundt vasken, men der er det vindu...hmm

Tror ikke det passer med tapet bak siden vi skal ha panelplater, da må vi heller ha frostet eller malt glass...

Grip dagen: Er du fornøyd med den type ventilator? Ser det er mange som selger sånne om dagen. Litt usikker på hva slags ventilator vi skal ha [:)]

På det kjøkkenet (kjempestilig, foresten) ville jeg gått for glassplater. Synes de har veldig masse stilig her; http://www.okside.no/kjokkenkolleksjon.php masser ulike farger og design, eller gjennomsiktig om man vil ha det (men da finnes det sikkert billigere leverandører).

Takk, synes det blir fint ja [:)]Blir nok glassplate - ihvertfall ved koketoppen, men er usikker på om det blir rart å ha på hver side av vindu ved vasken siden vi ikke skal ha overskap [8|]
Har sett på okside, mye fint, men vil ha nøytralt tror jeg, har jo en mann og ta hensyn til og [8D](han vil helst ha fliser..
ORIGINAL: Skorpion77

På det kjøkkenet (kjempestilig, foresten) ville jeg gått for glassplater. Synes de har veldig masse stilig her; http://www.okside.no/kjokkenkolleksjon.php masser ulike farger og design, eller gjennomsiktig om man vil ha det (men da finnes det sikkert billigere leverandører).

Ja takk, det er veldig ønskelig [:D]
ORIGINAL: Serene

hei jeg ville anbefalkt deg å bruke fliser som er litt store,over vaske delen og bak komfyren,jeg valgte dette alternativet selv på vårt kjøkken,har brukt glass fliser og mosaikk fliser som en avslutning for å få det pent :-)
kan legge ved bilder om det er ønsklelig :-)

Back
Topp