Kjøkken, hva anbefaler/fraråder dere?

mzTomdur

Glad i forumet
Det neste vi skal pusse opp når min mann er bedre er kjøkkenet. Det skal flyttes til et rom ved siden av stua og blir da på 17m2.
Hva av lure ting og ideer har dere? Eller er det noe dere vil fraråde?
Vi skal ha (tror jeg) luke i sokkelen til smule avsug og åpent med en slik bardisk inn tinn til stua. Lurer på en løs øy som da har verken vann eller strøm. Komfyr og vask i hjørner.

Ja altså kom igjen jenter, hva er lurt. Jeg kan gjøre hva jeg vil med rør og strøm, alt blir lagt opp på nytt.

Eneste jeg vet at jeg ville hatt er innebyggings stekeovn og mikro høyt oppe(hvis du skjønner hva jeg mener...). Syns det ser ganske praktisk ut. Også driver svigerforeldrene mine og skal bygge nytt kjøkken nå og de hadde blitt frarådet å ha vask i hjørne for det stjal visst veldig mye plass... Du kan jo se på forskjellige kjøkkenlevrandører på nettet, så kanskje du får noen idèer selv. På ikea kan du tegne kjkken i et program de har hvis du har eksakte mål og sånt.

Hadde jeg fått gjort som jeg ville, ville jeg hatt oppvaskmaskinen i arbeidshøyde slik at jeg slapp og bøye meg, det samme med micro. Hadde vask og komfyr på samme side/ i nærheten av hverandre der jeg bodde før, det var mye mer praktisk og mindre søl enn nå så vi har komfyr på ene veggen og vasken på den andre.[:'(] Ordentlig avtrekk over komfyren.
Også tenke benkeplass, benkeplass, benkeplass![;)]

Jeg har brede skuffer i stedet for masse skap synes det er kjempe praktisk,har også stekovn og micro på veggen er kjempe fornøyd med det. Ellers så tegnet vi kjøkkenet selv og fikk en lokal kjøkken fabrikk lage det,ble mye billiger[:)] Lykke til[:)]

vi kjøper kjøkken i polen, ca 10 000 kr med hvitevarer

ORIGINAL: mzTomdur

Woow,det er jo knall billig da,så heldig dere er[:)]

ORIGINAL: moskata

www.lupus.eu

www.lupus.eu

shitt så billig =) vet du noe om kvaliteten ?

Eneste du må passe på er å ha arbeidsrom på begge sider av komfyr, så du ikke står å stanger med armen i veggen når du rører eller ikke har plass til håndtaket på stekepanna ut til siden og sånn...

-klok av skade her gitt [;)]

ORIGINAL: Annicken

www.lupus.eu

shitt så billig =) vet du noe om kvaliteten ?

Kjenner fem som har kjøpt der og de er fornøyd, samme kvalitet som ikea sies det.

ORIGINAL: solsikke76=0)

Vi har kjølehjørne. Kommer aldri til å ha ett kjøkken uten det igjen. Er genialt.

Kjølehjørne notert[;)]

Pappa og stemor har innebygget ovn i det ene hjørnet, og vask i det andre hjørnet. Jeg syntes det ser veldig praktisk ut, skaper plass, og det gjør at tomrommene i hjørnene blir utnyttet. (De har hyller bak vasken og ovnen). De har også innebygget kjøleskap og oppvaskmaskin, og mikroen står i et skap over benken. VIL ha sånn løsning selv, bare at jeg vil ha en øy i tillegg (uten komfyr å sånnt da).

ORIGINAL: irsa

Er prisen på 10000 inkludert moms å eller? hmmm......

Vi skal å pusse opp kjøkkenet, så dette var virkelig noe for oss[;)]

De som jeg kjenner har kjørt ned og kjøpt selv, har vært litt ulik str men ca pris er 10 000. Vet ikke hva det kommer på om du bestiller og slikt

ORIGINAL: toneany

Pappa og stemor har innebygget ovn i det ene hjørnet, og vask i det andre hjørnet. Jeg syntes det ser veldig praktisk ut, skaper plass, og det gjør at tomrommene i hjørnene blir utnyttet. (De har hyller bak vasken og ovnen). De har også innebygget kjøleskap og oppvaskmaskin, og mikroen står i et skap over benken. VIL ha sånn løsning selv, bare at jeg vil ha en øy i tillegg (uten komfyr å sånnt da).

Ja det er dette jeg også har tenkt på. Men øya lurer jeg på om jeg vil ha løs slik at den kan dyttes inntil benken og skape mer gulvplass ved behov.

Back
Topp