Skap helt opp til taket er kjekt (vi mangler å sette opp foringer opp mot taket på våre skap, men det kommer).
Innebygd micro er praktisk.. du sparer masse benkeplass (også syns i allefall jeg det ser litt stilig ut).
Hvis du skal ha hjørneskap, så vil jeg anbefale karusell inni skapet (benkeskap) i stedefor hylleplater. Vi har to hjørneskap med karuseller og syns det er mye mer praktisk enn hylleplater. Har ett skap til kaseroller og stekepanner. I det andre har vi mixmaster, kjøkkenmaskin, brødrister, vaffeljern, stavmixer, brødformer osv osv.
Skuffer eller skap med uttrekkbare løsninger i stede for skap med hylleplater nede (benkeskap). MYE mer oversiktelig enn hylleplater. Vi har kun vanlig skap under vasken, ellers har vi skuffer, ett skap med uttrekkbare "skuffer" inni og hjørneskapene med karuseller.
Vi har ett sånn (skap med uttrekkbare "skuffer" inni)
Ellers så vask med uttrekkbar tut er også ufattelig praktisk. kjekt å ha når man skal skylle av store ting som platene til stekeovnen, skylle av vasken (sidene på vasken).
Over benken har vi noe som heter Kitchen Board fra Fibo trespo ( http://www.byggma.no/dt_article.aspx?m=2582 ) det er plater som ser ut som fliser (samme opplegget som baderomsplater). Enkelt og greit og sette opp, og man må faktisk helt oppi de for å se at det ikke er fliser. Vi er knallfornøyde med de, enkle å holde rene ettersom det er helt glatte flater. Vi har hvite "fliser" på 10x10 cm.
Vi har ganske nytt kjøkken, satte det opp i oktober 08 og er foreløbig kjempefornøyd med kjøkkenet. Vi mangler riktignok foringene opp mot taket (har ikke kommet så langt enda.. er litt leie i grunnen) og to barstoler vi skal ha ved benken forran vinduet. Vi har heltre Bøk benkeplate, den er vi også knallfornøyd med. Hadde først tenkt å ha laminatbenkeplate, men vi så på den når vi var på IKEA i fjor sommer, og den så veldig "plastikk" ut, så vi slo fra oss det. Er veldig fornøyd med at vi valgte heltre.. litt mer jobb (må jo oljes), men veldig mye mer holdbar. Den kan jo slipes ned hvis det kommer hakk osv i den, får man hakk i ei laminatplate så er den ødelagt (fukten trekker ned i den). Dessuten syns jeg helheten ser bedre ut med heltre enn med laminat.
Her er vårt kjøkken