Kjøkken-øy?

-snartmammatil3-

Elsker forumet
Hva mener dere??
Vi skal bygge hus og tenker og vurderer derfor forskjellige løsninger bl.a kjøkken-øy på kjøkkenet. men min mor mener at jeg vil komme til å angre på å ha plasser en stor "kloss" midt i kjøkkenet mitt og at dette er mota akkurat NÅ.
Jeg spør meg selv om jeg egentlig trenger større områder med golvplass på kjøkkenet? og om det virkelig er "i tiden"??

det vi ønsker er å ha en praktisk øy hvor vi har både vask og kokeplater samt god benkeplass og kanskje en barstol eller 2.

Vil også bygge kjøkkenet sånn at vi har kjøkkenbenk inntil veggen likevel med plass til ting som brødboks, integrert ovn og mikro samt vaskemaskin.. skal også ha kjøkkenbord på kjøkkenet.

Så et nytt spm jeg stiller meg er:
 Siden vi må ha en vifte midt i taket, vil denne hovere for mye og stjele lys?? Vi ønsker at kjøkkenet skal vere en harmonsik palss å vere å vil derfro ha mest mulig lys, derfor skal vi ha en del vinuder..

Hva mener dere??

Ble visst en del skrivefeil og litt raskt skrevet men har ei trøtt tutte jeg må ta meg av [8D] Håper dre greier å tyde det likevel [:D]

Jeg liker ikke kjøkkenøyer.. Minner meg for mye om furuperioden på nittitallet[;)] Men, man får jo ekstra med plass, men samtidig vil jo ventilatoren gjøre rommet mindre, så selve romfølelsen vil vel kanskje minske. Kan være lurt å tegne kjøkkenet, slik at du får sett det i 3D før dere bestemmer dere.Ikea sin kjøkkenplanlegger er veldig grei og enkel!

Hvilket hus skal dere bygge? Vi starter med muren til vårt hus i løpet av de nærmeste dagene![:D] Spennende tid dette her[:)]

Bomma på avstemninga, trykka mote med mente tidløs[:D]

Jeg ville hatt øy om det er plass til det! Hva er vitsen med masse kvadrat med gulv når det kan utnyttes på en bedre måte?!?! [:)]

Dessuten finnes det så mange fine ventilatorer som er fritthengende, som nesten ikke tar plass i rommet i det hele tatt.
Se på disse fra EICO for eksempel[;)]

ORIGINAL: Bettie

Jeg liker ikke kjøkkenøyer.. Minner meg for mye om furuperioden på nittitallet[;)] Men, man får jo ekstra med plass, men samtidig vil jo ventilatoren gjøre rommet mindre, så selve romfølelsen vil vel kanskje minske. Kan være lurt å tegne kjøkkenet, slik at du får sett det i 3D før dere bestemmer dere.Ikea sin kjøkkenplanlegger er veldig grei og enkel!

Hvilket hus skal dere bygge? Vi starter med muren til vårt hus i løpet av de nærmeste dagene![:D] Spennende tid dette her[:)]

Takk for tipset om IKEA planleggeren, den skal jeg prøve [:)]
Vi har ikke helt bestemt oss for hus ennå, uansett hvor mye vi ser er det altfor mye vi vil forandre.. så i kveld skal vi sette oss ned å tegne selv [:D] Heldige dere er som begynner med grunnmuren snart!!! *misunnelig* vi er fortsatt i planleggingsfasen, men likevel må jo ganske mange detaljer på plass fordi.. som f eks om vi skal ha kjøkken øy så må vi jo har større kjøkken enn visst ikke, åsså er det jo så gøy å planlegge [:D][:D]
Hvilket hus skal dere bygge? [:)]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Bomma på avstemninga, trykka mote med mente tidløs[:D]

Jeg ville hatt øy om det er plass til det! Hva er vitsen med masse kvadrat med gulv når det kan utnyttes på en bedre måte?!?! [:)]

Dessuten finnes det så mange fine ventilatorer som er fritthengende, som nesten ikke tar plass i rommet i det hele tatt.
Se på disse fra EICO for eksempel[;)]

du tenker som meg, det liker jeg! hehe..[;)] Syns det er sååå koselig med øy, men jeg har ingen erfaring med det selv.. mn tror ikke det er noe dumt jeg, så lenge den er i tidløs design[:D]

EICO hadde jo mange fine hetter! det må enten bli en helt enkel eller en veldig kraftig tenker jeg.. må undersøke litt ja[:)]

ORIGINAL: ~Malin~

ORIGINAL: Bettie

Takk for tipset om IKEA planleggeren, den skal jeg prøve [:)]
Vi har ikke helt bestemt oss for hus ennå, uansett hvor mye vi ser er det altfor mye vi vil forandre.. så i kveld skal vi sette oss ned å tegne selv [:D] Heldige dere er som begynner med grunnmuren snart!!! *misunnelig* vi er fortsatt i planleggingsfasen, men likevel må jo ganske mange detaljer på plass fordi.. som f eks om vi skal ha kjøkken øy så må vi jo har større kjøkken enn visst ikke, åsså er det jo så gøy å planlegge [:D][:D]
Hvilket hus skal dere bygge? [:)]

Du, er faktisk to og et halvt år siden vi kjøpte tomta, så dette har ikke gått fort[:D] Det er opprinnelig Ternø fra Systemhus, men vi har forstørret det en del, forandret på vinduer, sprosser og vegger,og så har vi "bygget på" et vindfang,og det er noe jeg vil anbefale![:D] Boarealet blir vell 170 kvm, tre soverom med mulighet for å dele av stuen til et til rom senere..

en øy er så absolutt tidløst og ikke minst praktisk..

ville dog droppet vasken på øya... ikke praktisk!

en øy som er funksjonell og praktisk er for meg en øy som fjerner maten fra arbeidsområdet.. som gjør at jeg kan lage maten i et ryddig miljø, borte fra oppvask og unødvendig tjafs som står på benken.. kokesone og plass til ingredienser er det som er praktisk på en øy.. om man ønsker kan man forhøye andre siden med en skrudd forhøyet benkeplate som danner et bord og ideell sitteplass for gjester eller familie som vil følge matlagingen uten å være i veien..

gå til din kjøkkenforhandler, eller oppsøk flere forskjellige. be dem tegne tilbud til deg, og forklar at du er usikker på om du vil ha øy eller ikke. da får du flere forslag og priser på de fronter og hvitevarer du velger å ha med. tilbudene koster det ingenting å få, så det kan fint lønne seg å få tilbud fra flere leverandører [:)]

lykke til med kjøkkenvalg

Back
Topp