Kjærringråd mot halsbrann

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei, noen som har noen gode kjerringråd mot halsbrann? Ingen av tablettene eller de flytende jeg har fått og prøvd fra apoteket er noe for meg da jeg rett og slett ikke takker det, så titralac og gavion osv er ikke interresant, jeg er ute etter gode gamle kjærringråd :)
Vet jeg får halsbrann av fet mat, så det holder jeg meg unna!
Hva spiser/drikker du for å unngå halsbrann?
Hva spiser/drikker du for å dempe halsbrann?

NATRON! ;) eneste som funker for meg :) ta en teskje med natron og svelg med et glass vann, så skal du se halsbrann forsvinner på et blunk :) tar det hver kveld før jeg skal legge meg ;) alle syrenøytraliserende er bygd opp på natron (var en lege som fortalte meg) :p så det er bare bortkasta penger å kjøpe sånne på apoteket, en pakke natron koster 7 kr eller noe :)

NATRON! ;) eneste som funker for meg :) ta en teskje med natron og svelg med et glass vann, så skal du se halsbrann forsvinner på et blunk :) tar det hver kveld før jeg skal legge meg ;) alle syrenøytraliserende er bygd opp på natron (var en lege som fortalte meg) :p så det er bare bortkasta penger å kjøpe sånne på apoteket, en pakke natron koster 7 kr eller noe :)
Takk! Skal prøve det! Har faktisk flere poser liggende siden jeg bruker det mye i baking :D

Gaviscon flytende er det eneste som hjelper her.. Har en flaske siden av sengen å en i veska som er med overalt. + at jeg ikke kan spise etter kl 6, for da hjelper nesten ikke den heller:(

Av kjerringråd er det disse jeg har prøvd (de to første funker for meg utenom graviditeten, men ikke nå:-P):
Natron - ta ei teskje og svelg unna med vann, evt rører ut ei teskje i et halvt glass vann.
Ei teskje bringebærsyltetøy - hvis du vil, så svelg unna med litt drikke. Om ikke annet, bare ta syltetøyet for seg selv.
Bakepulver - ei teskje røres ut i et halvt glass lunkent vann og drikkes.
Melk - drikk et glass melk for å lindre halsbrannen/sure oppstøt.

Var disse jeg kom på i farten av "gode gamle":-P Min far sverget alltid til natron, så hver gang han og min mor var ute på noe, så måtte hun ha ei natronpakke i veska:-P Jeg har nok arva den, for jeg har også alltid natron i veska;)
Ellers er Samarin et godt alternativ!:-) Det er omtrent det eneste som har hjulpet meg nå, selv om det ikke hjelper så alt for mye heller i mitt tilfelle.. Nå skal det sies at jeg er ekstremt plaget utenom graviditeten også, så er lite som biter på meg i utgangspunktet:-P Lykke til!

Tenke på hva man spiser og drikker. Jeg spiser brødskive med brunost og en kopp te til frokost. Det hjelper mye her. Brus er noe av det verste jeg kan få i meg, blir til å med kvalm av det. Og jeg som elsker cola.

Hei, noen som har noen gode kjerringråd mot halsbrann? Ingen av tablettene eller de flytende jeg har fått og prøvd fra apoteket er noe for meg da jeg rett og slett ikke takker det, så titralac og gavion osv er ikke interresant, jeg er ute etter gode gamle kjærringråd :)
Vet jeg får halsbrann av fet mat, så det holder jeg meg unna!
Hva spiser/drikker du for å unngå halsbrann?
Hva spiser/drikker du for å dempe halsbrann?
Hvordan gikk det? :) har du prøvd noen av rådene? :)

Gaviscon tabletter (ekkle greier funker for meg)
Lovehearts (sånn på de værste dagene da det ikke holder med tre tabletter gavacscon)

Kan ikke fordra noen av de to delene, hele kroppen gjør motstand, men det funker....

Ellers holder jeg med til yougert, melk, saft, brødskive med gulost og supper uten krydder (kjedelig som f) Men drømmer jeg om å spise noe annet begynner halsen å brenne bare tanken på det;(

Har faktisk funnet ut at jeg kan drikke te med honning , (cammile te og blomster te)

Back
Topp