Kjærringråd mot edderkopper?

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Har funnet to tips ved å google.. noen som har prøvd disse?

Blande en boks kanel med 1 liter salt, grovt eller vanlig virket det som. begge funker. Strø rundt der de kommer inn, evt ha i en boks her og der.

Eller sitron leste jeg og....

Nettopp gått bananas i alle sprekker i gangen nede etter inntog av edderkopper (2-3 på en uke... :-P) inn fra garasjen via hull eller no.. og en opp faktisk. SVÆRE beist man nesten hører trampe.... Spraya villt med "get off" sprayen.. sånn sitronsak som liksom skal holde katter vekk. Det funker den ikke til asså. Alle kattene krabber like gjerne inn i garasjen under porten og danser hula-hula på biltaket mitt.

Jeg kjøpte en spray på felleskjøpet som tar knerten på alle innsekter som vil inn... har vært minimalt med eddiser her etter at jeg spraya den rundt vinduer og dører

Jeg har funnet ut, etter og ha hatt pikerommet i en kjeller og bodd i en kjellerleilighet, at den beste måten og holde edderkopper vekke, er rett og slett og ha det rent i huset:)
Vanlig husvask en gang i uka holdt edderkoppene vekke:)

Ann_C skrev:
Jeg har funnet ut, etter og ha hatt pikerommet i en kjeller og bodd i en kjellerleilighet, at den beste måten og holde edderkopper vekke, er rett og slett og ha det rent i huset:)
Vanlig husvask en gang i uka holdt edderkoppene vekke:)

Hehe jeg rydder og vasker hver dag.. men her krelte det med edderkopper for det

Smøre karmer med citronvann har jeg hørt. Vi bruker radar maurspray uttafor på karmene, og har ikke sett en eneste edderkopp i år! :)
Foruten en som var på badet i vår, da til min store forskrekkelse. Men det kom ikke fler etter vi sprayet.

Og om å ha det rent: Edderkopper trives i renholdte miljøer, så det er et tegn på at man har et velstelt hjem om edderkoppen vil bo hos deg ;) Det sa ei dame til oss da vi bodde på landet og hadde masse edderkopper. Jeg vasker Ofte! (Minimum en gang i uka).

Ikke ha fukt i huset, altså.. Etter du har dusja så hiv handukene rett til vask, og tørk opp av gulv og slike ting.. 

Ellers og støvsuge ofte ! 

Ellers har dem en kanonbra spray på jernia.. 

Her kryr det av edderkopper, men mest ut med garasjen da, og inni garasjen.. Svære beist som har spindelvev fra takrenna på garasjen og ned på gresset.. Får helt karamba.. Tør ikke å parkere i garasjen jeg.. 

jeg har det rent, jeg, men det er masse edderkopper selvom! 
vi har laga til noe greer på soverommet som ser jævlig ut, men funker :P
sambo har spikra en treramme som passer akkurat inn i vinduskarmen.. også har vi trukket den med netting :P

Back
Topp