Kjærlighetssitat...

PetCoke

Betatt av forumet
Mine foreldre har 30 års bryllups dag om 1 mnd, og jeg har lyst å lage ett lite lerret til de.
Vil ha en lite sitat/dikt om kjærlighet på, men er så i tvil om hva jeg skal skrive.. 
Så noen som har ett sitat eller dikt som treffer hjertet enten på engelsk eller norsk?

Så blir de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.
Fra Bibelen.

Kommer med mer når jeg har googlet litt mer.

Vil se svar.......

Vestlandstaus skrev:
Så blir de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.
Fra Bibelen.

Var det første jeg også tenkte på, men vil ha noe som ikke "alle" har lest før... 

En grønnsaksrett med kjærlighet er bedre enn oksestek med hat.
Bibelen

Skal se om jeg finner noen som kan slå det...!

PetCoke skrev:

Vestlandstaus skrev:
Fra Bibelen.

Var det første jeg også tenkte på, men vil ha noe som ikke "alle" har lest før... 

Hva med:
Alderen gir ingen beskyttelse mot kjærligheten, men kjærligheten gir en viss beskyttelse mot alderen.

The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched. They must be felt with the heart.
          - Helen Keller

Our love is like the wind. I cannot see it but I can feel it.

Love is always patient and kind. It is never jealous. Love is never boastful or conceited. It is never rude or selfish. It does not take offense and is not resentful.

Back
Topp