Kjærlighetsbarn?

YouNameIt

Elsker forumet
Jeg og mannen min diskuterte litt om det, hva vi mente om dette ordet, så vi er nysgjerrige på hva dere også mener.

Vil det alltid være et kjærlighetsbarn uansett om det var planlagt eller ikke?
Har barnet som ikke var planlagt et annet navn/kallenavn?

han var ikke et barn lagd i kjærlighet nei, hvis det er den betydningen man legger i ordet... men han ER et barn full av kjærlighet og vi er fulle av kjærlighet til han ;) Så klissete det enn høres ut...

har igrunnen aldri tenkt over hva det betyr... men alt med kjærlighet må vel være bra =)

Det er et gammelt utrykk på barn som ble til utenom ekteskap! Men nå blir det ver brukt mer humoristisk!

første vår var ikke planlagt, mens denne spiren er nøye planlagt og jeg vil ikke si at denne spiren er vårt kjærlighets barn fordi h*n er planlagt. 

begge vil være kjærlighets barn for det er ingen vi kommer til å elsker mer 

hm... er det kjærlighet inne i bildet mellom partnerne og ikke bare...ehm...rå seksual drift (heh) så er det vel et kjærlighetsbarn uansett om det er planlagt eller ikke. jeg tenker definisjonen må være at "barnet er et resultat av kjærlighet". altså looooovemaking og ikke "bare sex" (eller voldtekt).

Mitt barn er ett kjærlighetsbarn.

Vi var ut av denne verden forelska når vi lagde han, selv om han ikke var planlagt, vi ikke var gift, eller klarte å holde sammen, så ble han laget av to mennesker som på det tidspunket elsket hverandre over alt på denne jord, og som virkelig trudde de skulle holde sammen i mange år.
Og vi har all verdens kjærlighet til han nå også!

Jeg bryr meg ikke om normene for kjærlighetsbarn, for meg er han ett kjærlighetsbarn på alle måter...

Er det et kjærlighetsbarn dersom mor ble gravid ved uhell og bestemte seg for å beholde det?

For meg er et kjærlighets barn noe som er ønsket mellom to stykker som er glade i hverandre

Så lenge partene har kjærlighet til hverandre , så er jo barnet laget i kjærlighet, uansett om det er planlagt eller ikke.. Synes jeg

Har ofte hørt folk bruke utrykket "kjærlighetsbarn2 når de har barn fra før, møter en ny, også med barn. Sammen får de et barn! Og det barnet er kjærlighetsbarnet....
Liker ikke utrykket. Alle barn er kjærlighetsbarn!

Hos oss sier vi: Utenomekteskapelige barn = "bastard".
Min mening: Barnet som ble født = "kjærlighetsbarn" uansett situasjon hos mor, eller mor og far. Hun eller de valgte å beholde det, da har hun eller de kjærlighet til det.

Link: http://no.wikipedia.org/wiki/Bastard

jeg føler når man sier "kjærlighetsbarn" at det er barn som er unnfanget av to som kanskje ikke har vært sammen lenge, eller som er eldre, eller som er yngre enn "standarden". Eller barn som ble unnfanget og båret frem på lite passende tidspunkt.

Men alle er jo kjærlighetsbarn de som ønsker barn også da, men..

Gulda skrev:
Har ofte hørt folk bruke utrykket "kjærlighetsbarn2 når de har barn fra før, møter en ny, også med barn. Sammen får de et barn! Og det barnet er kjærlighetsbarnet....
Liker ikke utrykket. Alle barn er kjærlighetsbarn!

Kunne ikke vært mer enig.

Vet ikke... Bruker ikke sånne ord, synes det er litt klissete..
Hun er min største kjærlighet Spinning heartEnkelt og greit..

Dette er et sårbart tema...

Hvis jeg f. eks. hadde fått 3 barn, både planlagt og uplanlagt, hadde jeg behandlet alle likt ved å kalle dem for "kjærlighetsbarn" :)

Ja, forstår at det høres klissete ut for noen av dere, men for vår del er dette et ord som varmer.

Back
Topp