kjærestetid?

Weebee

Glad i forumet
har ikke blitt noe siden lillegutt ble født(første), og det er over 3 mnd siden.. er liksom ikke helt vant til tanken enda pga jeg "er på vakt" hvis dere skjønner. er det bare meg? kjæresten begynner å bli frustrert, men føler meg ikke klar enda..

Hei :-)

Du må ikke gjøre noe før du selv føler du er klar for det, det er viktig å høre på seg selv ang dette tror jeg :-) Men du må også fortelle kjæresten din hva du føler, så han forstår dette og ikke går å er frustert. Er ikke noe dans på røde roser med svangerskap og fødsel, og det er jo en stor påkjenning å bli mor også. Alt forandrer seg og alt dreier som om barnet, spesielt den første tiden. Eller baby baby baby som samboern min sier ;-)

Kjenner også at jeg savner den kjærestetia veldig, men vi er flink til å sette av en time hver kveld til bare oss to hvor vi snakker om hvordan dagen har vært, gir hverandre massasje, kanskje lager en god kveldsmat, prater ut om hvor hærlig gutt vi har, eller hvor vanskelig det er med baby, veldig deilig å få "tømt" hjertet av og til, værtfall for meg har det å bli mor vært litt vanskelig, å da er det så godt å være to :-)

Fortell kjæresten din hvordan du føler det og ikke gjør noe før du føler deg klar!

Det er mye kroppen har gjennomgått...
Men dere bør absolutt sette av tid til hverandre, være litt kjærlige, tenker det er viktig!
Har blir det litt tid på kvelden når lillepia har sovnet, men er ikke alltid man føler seg helt tipptopp eller har energi!

Mannen min jobber borte hele uken, og bygger på huset i helgen, så kjærestetid vet vi ikke hva er ;)

Neida, vi benytter de få anledningene som er til litt kos og bare være kjærester. Tror det er en fordel at vi har et barn fra før. Da er vi liksom vant til å ikke ha den samme kjærestetida som man har uten barn, men jeg kjenner det er deilig at mini legger seg tidligere og tidligere. Jeg er klar for å få tilbake kveldene mine :D

Ja, føler ikke det blir mye kjærestetid her heller.. Men det er ofte sånn de første mnd til man kommer inni ting. MAn må ikke stresse iallefall, det er noe som kommer og de fleste menn har jo forståelse for dette vis man snakker om det.
Her bruker vi den tida på kveldene når ungene har lagt seg til å se en film eller bare sitte å kjase. Kansje en tur ut å spise middag, bare kose seg litt. Og viktig med  nusser og en klemmer i løpet av dagen så man føler man blir litt kjærester. Ikke bare amming og baby snakk :) De små tingene som blir veldig godt i det lange :)

Kjærestetid, mener du da med barnevakt? Kan jo ha kjærestetid hjemme, på kveldstid? Lage god middag, se film, brenne stearinlys, massere hverandre... Vi har vel vært på kino et par ganger, og et julebord, men unntatt dette har vi ikke vært ute på noe på kveldstid sammen i det hele tatt siden storesøster ble født. Nå hørtes vi fryktelig kjedelige ut.. hehe.

Åååh.. skjønner. ;) Hehe, det er litt mangelvare her i gården også. Når kvelden kommer og ungene er i seng er jeg som oftest så trøtt at det er det siste jeg tenker på.

Jeg skjønner deg jeg. I tillegg er det skummelt førsta ganga, for man vet jo ikke helt hvordan det vil bli, om det gjør vondt osv.. Man er jo nesten jomfru igjen, hehe. Tok vel 2 mnd her denne ganga, og med første tok det vel 3 mnd tror jeg.

(og jeg blir stadig forundret over evnen kroppen har til å bli "seg selv" igjen etter noe så heftig som en fødsel... men det er en annen sak)

Når du mener kjærestetid som i intimt samvær, så er det hos oss slik at vi var fort intime etter at lillegutt kom til verden, men så ble det brått stopp for en ca en mnd siden.
For det første så svir det hos meg ved sædavgang (aner ikke hvorfor, må finne det ut), og så er vi slitne og trøtte støtt og stadig. Vi legger oss sjelden sammen for tiden, og når vi gjør det er vi glade for i det hele å kunne ligge litt inntil hverandre før den ene forsvinner inn i drømmeland..

Savner å kunne være med avslappet og energifylt i hverdagen, for sex og nærhet bidrar jo ofte til dette, men nå er det bare litt stillstand.

Greit nok når vi møtes på det, men selvfølgelig dumt når man ikke er på likt. Snakk med mannen din, han bør jo vise forståelse selv om han er frustrert.

Back
Topp