Kjæledyr

Bellevue

Glad i forumet
Hei....
  Lurte på om noen hadde noen konkrete tiltak for hvordan en skal takle både baby og hund den første tiden hjemme..
  Vi har en stor leonberger på fem år, forventer ikke problemer, men er spent på hvordan hunden reagerer første tiden.  Vi lurte på å la svigerforeldrene ha hunden første uken.  For andre ting som bakterier og slikt også, men også for at vi skal bli vant til babyen... 

Noen andre meninger?[:D]

send en PM til lille snodig, hun er hundetrener.. hun hjalp hvertfall meg mye[:)]

Hei
Hadde hund selv da jeg fikk min datter, lot hunden få se og snuse på henne og det gikk kjempefint, lurt og da ikke glemme hunden helt men og gi den også litt opmerksomhet...:0)[:D]

vi har en stor hannhund på 40 kg ++ som skal få hilse så mye han vil når bebisen kommer hjem[:)] han er veldig glad i små barn og pleier og pruste dem i nakken og kan sitte og titte på dem i evigheter.. han er sånn spm alle barn kan kose med så lenge de tåler en kos i retur.. vil aldri sende bort baileys det ville bare ført til at gan hadde blitt sjalu og utenfor!

Du burde la hunden være hjemme.Og ikke minst,ikke glem han bort i alt styret.Si til de som kommer på besøk at de skal hilse på hunden før de går bort til babyen.La hunde få litt alenetid med dere voksne når babyen sover.

Her har vo to stor hvite boxere som digger lille babyn våres :) Og de har fått vært med på alt fra bleieskifting og de står å ser på Jenny hver gang henne badet. Nå er de mer rolig med henne men skulle henne beggynne å gråte er en av hundene der med en enste gang. Så dette går overalt forventning. Men så har vi hunder som ikke bare er hunder heller da, hehe. En hund er ikke bare en hund men et stort familimedlem er de i vår familie, og de blir behandlet som familimedlemmer også,noe jeg tror er viktig for de.

Vi har ikke oppplevd noe sjalusi, som jeg vil påstå kommer av at hundene har fått masse oppmerksomhet fra alle som besøker oss og vi har ikke tatt bort noen av hundenes rutiner i hverdagene som vi hadde før Jenny kom.

sÅ hadde jeg vært i dine sko så ikke send hundene bort en uke. La de få være med å oppleve det fine stunden det er å komme hjem med barnet for første gang.

Du burde la hunden være hjemme.Og ikke minst,ikke glem han bort i alt styret.Si til de som kommer på besøk at de skal hilse på hunden før de går bort til babyen.La hunde få litt alenetid med dere voksne når babyen sover

kUNNE IKKE VÆRT MERE ENING

Det blir vel ofte likt som med barna! Barna blir ikke mindre sjalu om du setter de bort en liten stund, men det viktigste må jo være å la hunden og barnet venne seg til hverandre! Litt sjalusi er sikkert naturlig!

Jeg har fått tips  som følger; pappa tar et plagg/teppe hjem fra sykehuset før vi kommer hjem, slik at hunden får bli kjennt med lukta av babyen før vi kommer hjem. Når vi så kommer hjem bærer pappa den lille inn, slik at hunden først får hilse på mamma. La hunden så være med på stell, tur osv. Tenker å bruke dette tipset selv, og regner med alt vil gå fint. Tenk på hunden som et eldre søsken[;)]

Takk for mange gode og heldigvis samme type svar....  Cleo blir nok hjemme.....  Blir nok fort glad i sitt nye "søsken". 

Back
Topp