Kjæledyr?

xhegex

Blir kjent med forumet
Tenker hovedsakelig på hund. Hvordan har dere tenkt til å forberede hunden på at det kommer et familiemedlem til?

Vi har en Engelsk Staffordshire bullterrier hanne på 3 år, som er veldig mammadalt.
Sjalusi kommer nok til å bli en liten utfordring. Det jeg også tenker på er at han drar endel når vi går tur. Noen som har noen lure triks når det gjelder å gå med hund og vogn? Hva om baby gråter, hva gjør dere med hunden da? Hunden min er ikke sååå god på sitt og bli, så det er jo kanskje noe å øve på. Men vet ikke helt om jeg hadde stolt på å binde han i vogna feks, når jeg tar opp baby på tur..

Kjekt å høre andres erfaringer på sånt :)

Hunden min er også en skikkelig baby, så jeg lurer på hvordan hun tar det. Hun er veldig lydig, men liker ikke barn, så jeg tror vi også har en utfordring der.

Jeg var også urolig for det før førstemann kom, for hunden min (blanding av dalmatiner og labrador som da var 1 1/2 år) var kjempe mammadalt og det er han fortsatt, men var veldig positivt overrasket. Han elsker unger, og det eneste som vi var obs. på når sønnen vår var mindre var at hunden ikke skulle slikke på ham. For hunden vår elsker å slike og han klarte å snike seg til inni mellom. Men nå er sønnen og hunden vår bestevenner. Sønnen min flyr rundt å kaster ball med ham og deler matrestene sine med ham (selv om han ikke får lov). Og skrikingen og gråtingen taklet hunden veldig godt.
Men hvis dere er litt usikre på hvordan hunden vil takle barn ville jeg begynt å tilvennene den å være rundt unger før babyen kommer. Kanskje det da vil bli en litt lettere overgang for hunden deres når dere først tar med dere babyen hjem :)

Og det med å gå tur med hunden anbefaller jeg å ha båndet på håndleddet i stede for å binde den til vognen. Ikke så lurt å binde den til vognen hvis dere har en stor hund hvertfall, men hunden min var veldig til å dra på den tiden. Han er litt bedre nå, men jeg hadde fortsatt ikke bindt ham til vognen.

Tenkte ikke å binde han til vognen når vi går tur. Men tenker om det blir stopp og lille trenger oppmerksomhet. Men vi får ta det som det kommer. Vi har hatt flere barn på besøk, og han elsker barn! Litt brå i begynnelsen, men lærer veldig fort. Så tror det skal gå veldig bra egentlig. Så lenge han ikke blir for sjalu. Han veier 20 kg, men tror han er en liten chiuaua som kan ligge på fanget og kose :p Liten smule bortskjemt og lille gullet til mamma ;) Tror kanskje vi begge to har noe å jobbe med? :p

Tror det er viktig å tidlig å vise hunden hvor den er på rangstigen. har en Jack Russel terrier som egentlig ikke er glad i barn, men har gått overraskende bra. Han får ikke lov til å være i sofaen eller i senga vår. Han får ikke mat når vi spiser, jenta vår plukker vi opp og bærer på og så kan vi sette oss på huk og klappe på han, han blir ikke bært mye på lenger. Alt dette er med på å vise han at han faktisk er nederst på rangstigen og må oppføre seg deretter..

Back
Topp