Kiwi?

Sølvskjea

Andre møte med forumet
Hei
Kan man gi Kiwi til de små eller går det under sitrusfrukter?
Ser det er så masse forskjellige svar rundt det, men spør igjen jeg :)
Noen som vet?

d er sitrusfrukt.

Ville venta med d t de runder året hvertfall.

Ju9ta skrev:
d er sitrusfrukt.

Ville venta med d t de runder året hvertfall.

Nei Kiwi er ikke sitrusfrukt, men man kan få samme reaksjon av å spise kiwi som når man spiser sitrusfrukt. Trodde før at kiwi var sitrusfrukt, men det er det altså ikke. Man kan gi kiwi selv om de ikke er året, men de KAN reagere på det og, så prøv med litt først.

Okei :)
Takk for svar.. Hun spiste litt nemlig, men turte ikke gi hun alt når jeg plutselig kom til å tenke på om det kanskje var sitrusfrukt.
Men da har hun sikkert ikke tatt noen stor skade av det :)

Hvilke reaksjon kan de få av sitrusfrukt da? Alvorlig?

Mamma Catti skrev:
Hvilke reaksjon kan de få av sitrusfrukt da? Alvorlig?

Allergi feks! Hvorfor ta sjansen?

Sitrusfrukter er jo også litt "sterkt". Jeg ville ikke gitt kiwi eller andre sitrusfrukter hvertfall. er en grunn til at det ikke er anbefalt!

i den ene fruktmosen så er det kiwi, i den grønne til Ellas kitchen de hadde vel ikke puttet det oppi om det hadde vært farlig..?

maric skrev:
i den ene fruktmosen så er det kiwi, i den grønne til Ellas kitchen de hadde vel ikke puttet det oppi om det hadde vært farlig..?

Det er anbefalt å vente med sitrusfrukter, ikke ulovlig ;)

Eg trudde dei hadde gått vekk i frå den anbefalinga eg!
Nåtidens anbefaling er vel at så lenge man ikkje har kjente allergia i NÆR slektskap (type foreldre/søsken) så kan man prøve seg fram med det meste! Bortsett frå salt og sukker og sånne type ting så klart! 

Her har ho iallefall fått både kiwi og sitrus uten nokken reaksjon! :)

Back
Topp