Kiwi

nordsjøfrue

Glad i forumet
Kan de små spise det?

Jeg lagde fruktmos i dag og slang i en halv kiwi, og så slo det meg plutselig at det kanskje ikke var så lurt..[8|]

Jeg leste noen her sa at det var en sitrusfrukt (selv om jeg ikke helt skjønner det..hehe), og det skal de vel ikke ha helt enda?

Sitrusfrukter skal de vel helste holde seg borte fra til de er passert året, men er jo mange som gir til ungene sine uten at de verken reagerer på det eller får allergi, men det er jo de som får allergi såeh... [8D]

ORIGINAL: engelimagenmin

Var det som ante meg.. Søren og. Den ble skikkelig god, får spise den selv da[8D]

Du kan fint gi den tror jeg.
Min hs sa at tutta fint kunne få sitrusfrukter så sant ingen av foreldrene har reagert på det.

ORIGINAL: MonicaM

ORIGINAL: engelimagenmin

Var det som ante meg.. Søren og. Den ble skikkelig god, får spise den selv da[8D]

Du kan fint gi den tror jeg.
Min hs sa at tutta fint kunne få sitrusfrukter så sant ingen av foreldrene har reagert på det.

Akkurat ja.. Hmm, da er det kanskje like mange forskjellige meninger om dette som om alt mulig annet da [8|] Ingen allergier her, nei.

Hører inn under sitrusfruktavdelinga, Kiwi. Og det skal de helst ikke ha før de er ett år..

vil bare si at di de der smoothie drikkene fra ellaskjøkken så er det kiwi i den grønne.. og den gir jeg til Trine :)

Jeg velger å følge anbefalingene til helsedirektoratet: http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn
og der står det ingenting om at citrus bør unngåes.

Er selvfølgelig noe helt annet om det er mye allergi i familien, eller om man ser at barnet reagerer. [:)]

enten så reagerer de eller så gjør de det ikke...

Back
Topp