kiwi?

Kihne

Elsker forumet
Satt og spist kiwi idag, og så ga jeg littegrann til jojo (tuppen av en skje ca)..
men så kom jeg jo på nå, kiwi skal de vel kanskje ikke ha, eller? [&:][&:][&:][&:]

Grunnen til at du skal være litt forsiktig med kiwi er for at barnet KAN få en allergisk reaksjon. Det er jo bare å prøve å gi litt det så ser du om barnet reagerer. Liam eeelsker kiwi og spiser det ganske ofte!

ORIGINAL: Julia89

Hmm, det er jeg ikke sikker på!
Har faktisk kjøpt inn det jeg også idag..

Likte han det? Ser for meg at det er litt surt for de?
Jeg elsker kiwi! Men er allergisk, men spiser det fordet om jeg [8D] Blir bare litt vond på tunga, og litt rød på lippene.. Shit au! [8D]

han elsket det rett og slett [:D] akkurat som mora [:)] men den jeg spiste var ikke så sur da :)

hahahaha [:D] da er du bra glad i kiwi ja ;D

spiste applsin her opp dagen og, da lot jeg han slikke på den, og har aldri sett han bli så gira på noe mat før, ville bar ha mer ;p (noe han ikke fikk, for kom jo på da og at han kanskje ikke skulle hatt det ;S blæ, vansklig å holde styr på hva han skal og ikke skal ha [8D]
håper det ikke har gjort noe skade ;S

ORIGINAL: mamsemoms

Tror nok ikke du har gjort noen skade! Jeg har latt baby slikke bitte litt på både appelsin og sitron, og det skal de visst heller ikke ha. Bare du ikke lar han spise masse kiwi hver dag..

okei, håper ikke det [:D]

lot han og slikke på appelsin her om dagen, da kom jeg og på at han ikke skal ha det heller [&:] men hva er grunnen til at de ikke skal ha det? allergi ellerno? [:-]

ORIGINAL: Veronica!

Tror heller ikke det gjorde noe skade, men helsesøster ba meg vente med kiwi og sitrus frukter til hun var året.

ååååh... hm [:-]

sa hu hvorfor?

ORIGINAL: nina 87

Grunnen til at du skal være litt forsiktig med kiwi er for at barnet KAN få en allergisk reaksjon. Det er jo bare å prøve å gi litt det så ser du om barnet reagerer. Liam eeelsker kiwi og spiser det ganske ofte!

åååh, okei [:)] det ble heldigvis ikke noe reaksjon da![:D] er det det samme med appelsin osv?

Jonathan elsket kiwi han og ;D

ORIGINAL: happymum83

går nok veldig fint[;)]
men de skal helst ikke ha mye av kiwi,sitron,appelsin o.l og ofte kan de reagere.
han eldste tålte ikke kiwi før ha var 3 år eller no..begynte å klø,han tok seg i øyet etter å ha tatt på en kiwi og det hovnet skikkeig opp og begynte å værke.

han mellomste reagerte på kiwi gjennom mm tilogmed..ble FULL av prikker og måtte få medisin.
så han fikk smake det når han var over året og han tålte de fortsatt ikke..

nå skal det sies at vi er en allergifamlie da[8D]

oi såpass ;o off, hvis jeg hadde visst det hadde jeg ikke turt å la han smake... Men han fikk ikke noe raksjon da, har fått smake appelsin og.. er det trygt å gi han det da, eller bør jeg være veldig forsiktig med de fruktene fortsatt?

ORIGINAL: Kihne

Tror heller ikke det gjorde noe skade, men helsesøster ba meg vente med kiwi og sitrus frukter til hun var året.

ååååh... hm [:-]

sa hu hvorfor?

Fordi det kan gi allergi eller noe i den duren som er nevnt over, men hadde ingen av oss allergi skulle vi bare la henne smake sa hun da.
Men at vi måtte være forsiktige med slike frukter!
Men jeg ser ikke promlemer med smakspøvning, forskjell å spise en hel enn å bare få litt på tunga... [8|]

jeg er veldig glad han ikke fikk noe reaksjon da!
hehe, synd han elsket det, for tørr ikke gi han noe særlig mer trur jeg [8D]

jeg gir marcus sånn der "ella's kitchen smoothie"og den er det kiwi i. den er jo beregnet fra 6 mnd, så det bør jo gå bra?

ORIGINAL: inamaria

jeg gir marcus sånn der "ella's kitchen smoothie"og den er det kiwi i. den er jo beregnet fra 6 mnd, så det bør jo gå bra?

hm, det stemmer det! det har jeg også gjort når jeg tenker meg om [:-]
tror nok siden de ikke har fått no allergisk reaksjon så går det bra[:D]

Er den mye allergi i familien eller hvis du eller pappan er allergisk mot det ville jeg ikke gitt det. men tror ikke det skal være farlig å la han smake kiwi[:)] men start forsiktig å se om har får noe reaksjon.
men sitrusfrukter har jeg hørt at de ikke skal ha før de er 1 år. har vell med allergi det også + at det er jo syre, så det er stærkt for de små magene. er ikke utviklet til det ennå

Alt med måte ;)
De kan jo smake på "alt", men det er ikke alt de burde spise i store mengder.
Div. matvarar og sitrusfrukter kan gi allergi/allergiskreaksjon. Men de som har mye allergi i familien er jo mer utsatt enn andre.

ORIGINAL: Julia89
Likte han det? Ser for meg at det er litt surt for de?
Jeg elsker kiwi! Men er allergisk, men spiser det fordet om jeg [8D] Blir bare litt vond på tunga, og litt rød på lippene.. Shit au! [8D]

Samma her azz! Føles ut som tunga mi får pels eller noe sånt også når jeg spiser, men klarer ikke la være! Klarer jeg å stoppe etter 1, er det veldig liten reaksjon men det klarere jeg skjeldent.

Back
Topp