Kiwi mot forstoppelse

Blomsterbarn123

Andre møte med forumet
Noen her som har prøvd?
Her er det helt stopp fra bakenden. Heldigvis ingen smerter, men pga hyperemesis har jeg ikke klart å holde kroppen i bevegelse siden uke 5 (er nå 12+2)..
bare stressa fordi jeg selv er klar over at jeg ikke har vært på do på to uker.

I de ukene jeg omtrent ikke spiste (og gikk ned 6 kilo) så var jeg omtrent aldri på do for nummer 2. Tror rett og slett det var for lite i systemet :wacky: Nå som jeg de siste dagene har fått i meg litt mer mat må jeg på do opptil 3 ganger om dagen :eek:

MEN, jeg husker kiwi hjalp mot forstoppelse/treg mage sist jeg var gravid :)

Jeg sliter også med treg mage. Er en yoghurt som heter actavis eller noe sånt. Skal kjøpe den + kiwi ..

Jeg bruker Biola, og synes det hjelper :) ellers bare masse vann:facepalm:

Takk, jenter. Her får jeg i meg mat. Lever på zofran :wacky: og ellers spiser jeg masse frukt og yoghurt men får prøve meg på Biola og actavis om ikke noe løsner seg her.

Kiwi skal jeg prøve! Tregt system! Litt bedre nå, 12+5 enn det har vært, men ikke optimalt enda. Kan også ha noe med at jeg sluttet med kaffe, det pleide å få fart på systemet tidligere, hehe

Pære, kiwi og godt moden banan skal hjelpe, unngå mindre modne bananer og blåbær :) og så kan du kjøpe Biola og Activia yoghurt på butikken, eventuelt svisker og sviskemos om du liker det :)

Kiwi skal jeg prøve! Tregt system! Litt bedre nå, 12+5 enn det har vært, men ikke optimalt enda. Kan også ha noe med at jeg sluttet med kaffe, det pleide å få fart på systemet tidligere, hehe
Ja jeg har aldri vært no kaffedrikker heller og har aldri vært sånn som har gått på do daglig, men nå går det drøyt lang tid mellom hver gang. Men kiwi har jeg hørt mange har hatt god effekt av. En kiwi til frokost. Får håpe deg hjelper, ellers blir det en tur på apoteket :cat:

Når jeg har slitt med treg mage har jeg spist kiwi på tom mage når jeg står opp. Fungerer knall. :)

Skal teste ut kiwi! Plages med treg mage og nå som jeg er gravid har det ikke akkurat blitt bedre. Prøver å ta en skje husk fiber om dagen, 4 svisker og drikke godt med vann.

Jeg har sluttet med multivitaminpillen, og det ble mye bedre!!

Det er jern i den, og jerntilskudd blir man ofte hard i magen av.
Jeg tar tran (vit A,D,E) og tar B-vitaminer.
Og så har jeg begynt å spise litt kjøtt igjen (bare villt).
Men nå er jeg mye bedre i magen. Nesten ikke hard :D
Blodprøven hos legen viste at alt var i orden. Så da tenker jeg at jeg klarer meg uten så lenge jeg spiser bra.
Tar heller en multivitamin dersom jeg spiser lite en dag.
Spiser jo mye frukt, grønt og belgvekster, nøtter og frø i løpet av en dag. Og havregryn og bær til smoothie.
Men jeg har noen dårlige dager, da spiser jeg mindre.

Back
Topp