kiwi-lønn?

• Trådstarter Trådstarter lissibisssi
  • Opprettet Opprettet
L

lissibisssi

Guest
Noen som vet hva timelønna er på kiwi?

23-åring uten assienitet eller utdanning.

24 013 kr i mnd står vel tariffen på i år. Etter fylte 18 år uten ansiennitet og uten fagbrev. Så kommer kveldstillegg osv i tillegg til dette

24 013 kr i mnd står vel tariffen på i år. Etter fylte 18 år uten ansiennitet og uten fagbrev. Så kommer kveldstillegg osv i tillegg til dette

Oi, det er jo faktisk veldig bra! :)

Jeg tjener 30,000kr/mnd (brutto) med sivilingeniørutdanning.... Men må vel sees i kontekst med at jeg ikke bor i Norge med billigere kostnadsnivå for å leve på.

Jeg tjener 30,000kr/mnd (brutto) med sivilingeniørutdanning.... Men må vel sees i kontekst med at jeg ikke bor i Norge med billigere kostnadsnivå for å leve på.
Det er ikke så ille å jobbe i butikk i Norge nei :) man klarer seg fint på en sånn lønn hvis man vil. Verre om jeg skulle ha jobbet i butikk her i Storbritannia. Her er vel minstelønna på £6-8 i timen :eek:

En månedslønn på 24000 tilsvarer 288000 i året. Det er svært lite i Norge. Kan ikke sammenlignes med andre land det mat osv. er mye billigere.

Etter skatt blir det ikke mye igjen.

I kommunal sektor er årslønnen på minstenivå kr 293 500, som da utgjør en timelønn på kr 150,51.

Men vet jo dessverre ikke hos private, vil tro det ikke er under det hvertfall :)

I kommunal sektor er årslønnen på minstenivå kr 293 500, som da utgjør en timelønn på kr 150,51.

Men vet jo dessverre ikke hos private, vil tro det ikke er under det hvertfall :)
165 kr timen er vel mer riktig på den årslønn.

Med fastlønn varierer timelønnen i praksis. I mnd med flere dager er timelønn lavere og høyere i mnd med flere arbeidsdager...
Egro du har samme lønn hver mnd. Uavhengig av timer..

165 kr timen er vel mer riktig på den årslønn.

Med fastlønn varierer timelønnen i praksis. I mnd med flere dager er timelønn lavere og høyere i mnd med flere arbeidsdager...
Egro du har samme lønn hver mnd. Uavhengig av timer..
I 100% stilling jobber man normalt sett 1950 timer.
I turnusarbeid f.eks på sykehjem er det 1846 timer i året her ihvertfall, dvs 158,99 pr time.

Slik er det her, og i følge HTA! :)

Det er tariff i kiwi. Viss hun er 23 er hun ikke på lønnstrinn 6 mest sannsynlig, så den er nok mindre enn det eks her oppe. Tror det ligger på 150-160kr/t på trinn 4. Tjener best på kveldstilleggene i kiwi, i og med at de fleste er åpen t 23.
Jeg hadde 167 på trinn 5 for en stund siden, tror det er steget nå.

Det er vel SVÆRT dårlig lønn? Mtp utdanning

Skammelig at de tjener så lavt. Bare skammelig.

Dette er jo da de som aldri har vært i arbeid før (med 0 års ansiennitet), eller noen form for utdanning..
Og så? De jobber like hardt som de med mastergrad som sitter og trykker på en datamaskin hele dagen.

Begynnerlønn mener jeg ligger på 141 kr timen. Ikke mindre vil jeg tru ihvertfall.
I tillegg får du UB tillegg om du jobber mer en 50 timer i mnd. Dette kan du google. Da får du mer betalt når du jobber sent-helg-og søndager.

Kiwi er en god bedrift å jobbe i. Om du er flink kan du jobbe deg oppover uten utdanning (veldig få bransjer man fortsatt kan det i) og kiwi satser stort på unge talenter. Blir du ass får du måmedslønn på rundt 34000 før skatt. Og blir du butikksjef får du enda mer. I tillegg gar kiwi en god bonusordning for butikksjefer. Men du må som sagt være dyktig.

Jeg har jobbet i flere sagligvarer og har soleklart best erfaring med Kiwi.

Back
Topp