Kivat, størrelse. Forvirra!

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Har en balaklava i str 1 som passer greit (bomull), men kunne ikke hatt mindre! Har en lue i ull/bomull i størrelse 1 som passer fint nå, men den er større enn balaklavaen.

Hun er litt over 2 og jeg aner ikke hodeomkrets, men 50-52 pleier å passe. mange synes Kivat er små i størrelsen, men størrelse 1 passer? Kan jeg trygt bestille størrelse 1 til våren liksom? Redd for at jeg hvis jeg går opp en størrelse får jeg en lue som går langt ned i panna og foran øynene, slik det var før denne lua passa (hatt en god stund). Er de ofte like i størrelsen så 1 er størrelse 1 i alle modellene og fargene? Og noen som vet om fysiske butikker i Akershus/Oslo som selger Kivat? Vet om barnas hus på Alnabru :)
 
Kivat har problemer med levering så vanskelig å få inn nå. Er ei her jeg bor ( akershus) som prøvde å få de i sin butikk men fe sliter med å ha nok til sine nettbestillinger. Min 2 åring har luen i str 1 og 4.5 åringen har luen i str 2. Str 1 luen passer til eldste var 3 år. Siden de er i ull så utvider de seg litt når de brukes. Den gikk ned igjen i str ved neste vask.
 
Vi har ulike modeller og syns de varierer litt , men generelt små alle. De er kjøpt i butikk alle her. Begge mine har str 2, 4år og 2år
 
Sånn som vi opplever dem er de ensfarget med stjerne normale, de er litt breie og korte.
De stripete er lange, men noe smalere.
De med krone er ofte større en de med stjerne i ensfarget.
Vi brukte str 1 fra 8mnd til 2 år ca. Str 2 passer enda, nå som han er nesten 4 år.

Barnas hus har Kivat hvertfall.
 
Str. 0 = 0-1 år
Str. 1 = 1-2 år (om jeg husker rett)
Str. 2 = 2-5 år
Str. 3 = 5-10 år

Lillebror på 21 mnd. er 50 cm. rundt hodet, og str. 2 passer perfekt til han. Storebror på 3.5 er ca. 51/52 rundt hodet, og jeg har nå begynt å kjøpe str. 3 til han. De er litt store enda, men de går. ☺️

Vinterluene er vanlige i str. etter min mening, bomullsluene er litt små. Jeg kjøper som regel på nett, der er de litt billigere. For meg som kjøper maaange. ☺️ Men, ja, Barna Hus har, om du vil prøve på.
 
takk for deling av erfaringer :) ! Fant heldigvis en butikk i nærheten som selger så kan prøve på :D den vi har i str 1 er den ensfargede med stjerne ja! Og den andre balaklavaen er bomull med rev, men den er litt trangere
 
Back
Topp