Kitchen-aid eller kenwood?

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg vurderer å kjøpe en kjøkkenmaskin og lurer på hvilken jeg bør velge?

Jeg ønsker å bruke maskinen til å
bake brød og kaker :)

Hvilken kjøkkenmaskin anbefaler du? Gjerne begrunn svarene deres!

Dersom du vil bake brød, gå for Kenwood major!
Jeg har Kitchenaid, og er veldig fornøyd med den, til det bruket jeg mende den for. Kaker, muffins, toppinger, fyll og lignende. Boller og brød kan jeg alltids sette på, men den sliter og det blir små deiger.

Kenwooden klarer det mye bedre.

Men jeg foretrekker Kitchenaid til kaker og denslags.

Så jeg lager heller brød og boller for hånd :)

Kenwood major eventuelt chef! Da får du så stor motor at den helt fint greier ganske store deiger! Mannen baker glutenfritt brød og får da 3 brød og våres maskin går da ikke på fult nivå engang og greier det uten problem!

De kitchen aid som er vanligst i Norge har ganske liten motor og bolle og egner seg best til kakebaking etter min mening :)

Har Kenwood major (tror jeg), og er veldig fornøyd med den! :) Den elter deig uten problem, og fungerer også utmerket til kakebaking:)

Keenwood :) blitt på det merket:)

Tusen takk for svar dere :)! Setter stor pris på det!! Spørs om det ikke blir Kenwood :)

Har ingen erfaring med kitchen-aid,men er strålende fornøyd med min Kenwood :)

Kenwood Major :-) Om du har planer om å lage store brøddeiger o.l. vil jeg anbefale å kjøpe enten 1200W eller 1500W, de har størst kapasitet (står inni instruksjonene hvor store deiger den klarer). Jeg har Kenwood Major 1200W, og den fungerer veldig godt til mitt bruk :-) Tålte til og med et fall fra kjøkkenbenken! :-P

Har ingenting å sammenligne med, men jeg elsker maskinen vår. Det er en elektrolux assistent (tror merket heter ankarsrum nå). Den er helt utmerket!! God kvalitet. Mamma har hatt sin i sikkert 30 år. Går som en drøm!

Kenwood! Større bolle, kraftigere motor. Har kenwood major titanium selv, og den elter deig til 3 brød i en bolle :)

Har ingenting å sammenligne med, men jeg elsker maskinen vår. Det er en elektrolux assistent (tror merket heter ankarsrum nå). Den er helt utmerket!! God kvalitet. Mamma har hatt sin i sikkert 30 år. Går som en drøm!
Electrolux assistent er den jeg har ønsket meg også, mamma sin er vel nærmere 40 år og den begynner å slite, meeeen, om jeg får en maskin som holder over 20 år så er jeg fornøyd.
Har en wilfa grand gourmet for tiden, ingenting å utsette på den. Stålbolle er et pluss, har også kjøttkvern, pølsehorn, rasp og blender til den, så er en alt i ett maskin.
Ser mange kjøper maskin kun etter merke, uten å tenke på behov for kapasitet. Så er viktig at man får en maskin som står til behovene, mtp størrelsen på bolle. Og deigkapasitet.

Har kenwood major og elsker den. Ikke noe problem å lage kaker, brød, kjøttdeig og all slags bakst i den :)

Back
Topp