KISS syndrom..

Lillenussi

Glad i forumet
... da har jeg lest bittelitt om dette, og flere av symptomene har faktisk Mie uten at jeg har tenkt på at det kan være noe galt..
Når hun ligger på ryggen har hun blitt veldig glad i å ligge bakoverbøyd (som en C) til begge sider..Jeg trodde det var for at hun ville se det som skjedde bak henne på en måte.. Samme i senga, der tenkte jeg at basen til uroen var fin å se på.. Men kanskje ikke.. ??
Hun våkner av og til og skriker/gråter i søvne..
Hun har ikke hår i bakhodet, det gnidde hun av tidlig, men også dette er vel vanlig?
på kontroller på helsestasjonen sier de alltid at hun har fine linjer og slik, ingen skjevheter.. Så da kan det vel ikke være det?
Og hun sover ganske mye (og det var jo også et symptom.. ?)
Og hun har i det siste faktisk begynt å gulpe litt, hun har gulpet maks en håndfull ganger frem til nå.. Og hun sikler som en gal (kan ikke se noe som helst tegn på at det er tannebisser på tur)...

Huff, man kan ikke lese slikt, for da blir man jo dårlig.. hehe..
Jeg skal til HS med henne igjen på onsdag, får høre da.. Men jeg hører allerede svaret: "Tror DU det kan være KISS da? Og hva syns DU vi skal gjøre med det?"........ Blæh...
Noen som har noen erfaringer å dele?

Jeg tror at hvis du ikke har tenkt på at Mie er plaget av noe og synes å ha det vondt og de ikke har nevnt noe på helsestasjonen, kan du nok ta det med ro. Hvis en ser på bare disse symptomene, har nok Mathea det og, og Aurora da hun var så lita. Dette er ganske vanlige ting, sikling og gulping varierer og er til tider mye, til tider lite, de ligger ofte i c-form blant annet for å se på ting, våkner og skriker/gråter i søvne til tider, og er da ofte ikke helt våken, bare tilsynelatende, sover i perioder mye og i perioder lite, og det er veldig få babyer på denne alderen som har hår i bakhodet. Men hvis du tror hun kan ha det og er plaget med noe, synes jeg du heller kan spørre helsesøster enn å gå og lure og bekymre deg.

Det meste du skriver er jo ganske vanlig for disse små da... Du kan jo høre med hs, men tror ikke du har noe å bekymre deg over[:)] Viktoria sikler også utrolig mye, spurte hs om hun trodde at det kunne være pga tenner på vei (de to andre siklet ikke i nærheten så mye som hun her) hun sa at det var mange som siklet mye og lenge før det engang var antydning til tenner. Noen sikler mye fordi de er ivrige, har hender godt plantet i munnen osv[8D].
Sove gjør snuppa her også mye...
Håret i bakhodet "ligger" jo de fleste babyer av seg...
Tror som sagt du ikke har noe å være bekymret over, men det er jo bedre å få sjekket det opp så man slipper å gå å lure...[;)]

Jenta mi har Kiss...merket ikke så mye på henne bortsett fra at hun sov lite på dagtid og at hun hadde en favorittside...tok og dårlig på det ene brystet og lå litt skeivt som en banan liksom....
Kiropraktoren så det med en geng, og etter noen behandlinger har jeg en helt ny baby...hun sover, spiser og smiler konstant!

Even har hatt KISS..nakken var låst, fikk det ikke til høyre. Hoften var å låst fast, nesten ikke noe bevegelihet. Likte best å ligge på magen sin oppå brystet mitt eller min samboer for da gjorde det ikke vondt. Han var utrøstelig, gulpet enorme mengder. Så vi gjorde ikek annet enn å lage flasker for det kom bare opp igjen. Helsestasjonene så en sunn og frisk gutt som gikk opp i vekt...Men jeg følte at han ikke gikk på så mye siden sist vektkontroll, gråting, gulpingen og favorittside var jo heller ikke så unormalt...

Men vi følte at noe var riv ruskene galt, var først til akkupunktur i tilfelle det var kolikk..Så ble vi anbefalt å få en til å se på skjelettet hans, så da fikk vi time hos kiropraktor. Og nakke og hofte var låst, så ikke rart han fikk vondt og var utrøstelig da vi bar han, la han ned, flyttet på han.

Etter tre behandlinger var bedringene så store at han ikke så det nødvendig med flere, så fikk vi litt instrukser på hva vi kunne gjøre videre hjemme.

Etter dette ble det en mye mer fornøyd gutt som begynte å smile. Ikke har det kommet tilbake...enda..

Jeg skal jo til HS på onsdag, så får høre litt med henne da.. Og det er jo sikkert ikke noe å bekymre seg over, hun er jo stort sett blid og grei liksom :) men stusset litt da jeg så symptomlista ja.. Og hun har blitt litt mer sutrete og slik den siste uka, men så har hun jo vært forkjøla og, så kan likegodt være det som plager henne..

ORIGINAL: juni09

Jenta mi har Kiss...merket ikke så mye på henne bortsett fra at hun sov lite på dagtid og at hun hadde en favorittside...tok og dårlig på det ene brystet og lå litt skeivt som en banan liksom....
Kiropraktoren så det med en geng, og etter noen behandlinger har jeg en helt ny baby...hun sover, spiser og smiler konstant!

Sign!
Helt utrolig hvor mye slike behandlinger hjelper!

julia har kiss!

dette var det vi merket på henne:

ville ikke ligge på ryggen
utrøstelig hele kvelden, gråt store deler av hele dagen-UROLIG
problemer med avføring
høyre side som favoritt
ligger i bue/c form
ligger i bue ved amming, problemer med å amme henne da hun ligger så langt unna puppen og gaper
store mengder gulp
sov lite, våknet alltid med hylgråt/sutring
og glemte dette: hater alt av luer, og ting som må over hodet/nakken. blir helt hysterisk.

hun hadde låsninger i nakke, bekken og rygg.
kun nakke igjen nå, så vi har jo fått en helt ny jente!

vi går fortsatt til MT og går til Fysio 1 gang i uken, og øver masse hjemme på øvelser.

vi har vært hos MANGE fagfolk, men det er ingen av de som har konkludert med KISS før vi oppsøkte MARC DE DECKER(sammarbeider med UTE IMHOF) på balderklinikken her i Oslo, hvor han har kommet frem til KISS!

de på HS, stiller ikke diagnoser..

Jenta vår har også kiss. Klok av skade (storesøster hadde også trolig kiss, men ingen sa det direkte) oppsøkte vi manuellterapeut da hun allerede var 3 uker gammel. Vi var hos han 3 ganger, men synes det ikke ble noen bedring. Snakket med hs om dette, og hun hadde ei venninne som hadde vært hos MARC DE DECKER på Barneklinikken i Oslo. Så vi tok da turen dit, har vært der en gang for en ukes tid siden og merker allerede bedring. Hun kan faktisk snu hodet til begge sider, og hun kan løfte hodet i mageleie (noe hun nesten ikke har kunnet før). Så signeres TheusOgNuska, og anbefaler han på det varmeste. Han var flink, og den første som faktisk kalte det kiss kidd.

Symptomer her var:

- Hun er veeeldig skeiv nakken, hodet lå låst til ene siden
- Hele kroppen er også skeiv, ser det godt da hun ligger på magen (som en banan)
- Kunne omtrent ikke løfte hode i mageleie
- Kroppen var stiv som en stokk, nesten aldre myk
- Likte ikke å bli tatt i og løftet, reagerte spesielt hvis vi løftet henne ved nakken
- Problemer med mating
- Mye uro
- Sover urolig
- Hater da vi tar body over hodet, og tar på lue

Ja, det var sikkert flere, men dette var vel det viktigste!

Skal til manuellterapeut igjen om 5-6 uker, og har oppfølgning hos fysioterapeut [;)]

Back
Topp