KISS-barn?

KirstenJ

Flørter med forumet
Har vært på hs i dag. Ida gråter og kaver mens hun spiser, vil ikke sove på dagen, vil ikke ligge, bare puppe og bæres. Tar jeg henne bort fra puppen høres hun først skuffet ut, så blir hun illsint til jeg legger henne ved puppen igjen. Heldigvis sover hun ca 6 timer om natten, når hun først sovner. Hun er stup trøtt, men våkner når jeg tar henne bort fra puppen, og har da fått powernapen hun trenger for en ny runde. Hun gulper også veldig mye. Og hs kalte henne et KISS-barn. Skal til en spesialist i morgen, og hs blir ikke overrasket om hun finner en låsning i nakken. Fikk tips om å legge Ida på siden i vogna, og prøver det nå. Ble langt og rotete dette... Noen som har hørt om KISS-barn, eller som har det slik?

nathaniel hadde kiss grunnet tøff fødsel så vi gikk jevnlig til fysio. det ble oppdaget ganske seint (3-4mndr alderen) så han hang ca.2mndr etter i grovmotorikken, men tok det fort igjen da han ble frisk meldt. 

vi merket det for han hadde en type "banan" stilling når han lå, gren masse når jeg ammet, gulpet mye, problemer med å holde hodet og rullet ikke. de første timene hos fysio var tøff for da gren han masse når hun knadde, men etter det gikk det veldig fint :) 

mange går til manuell terapeut også! 

vær obs på at kiss syndrome kan komme tilbake igjen selv om barnet er frisk meldt! 

god bedring til jenten din :)

Bananstilling ja, hun bøyer seg bakover og kan ligne på det. Hun har ikke noe problem med å løfte hodet, løfter seg høyt når hun ligger på magen. Hun er 6 uker i dag. Hs mente at en behandling antakeligvis holdt, så da er det kanskje en mild form? Nå har hun sovet i 45 min, så det hjalp kanskje å ligge på siden:) Men han har ikke noen plager av dette i dag?

her er det mistanke om det ja. Mikkel ligger mye på sida, har det bedre da. Han kaver også ved puppen. Det beste er om han er trøtt, da går det bedre. Også ligger jeg mest og ammer, da styrer han minst

KirstenJ skrev:
Bananstilling ja, hun bøyer seg bakover og kan ligne på det. Hun har ikke noe problem med å løfte hodet, løfter seg høyt når hun ligger på magen. Hun er 6 uker i dag. Hs mente at en behandling antakeligvis holdt, så da er det kanskje en mild form? Nå har hun sovet i 45 min, så det hjalp kanskje å ligge på siden:) Men han har ikke noen plager av dette i dag?

nei, han har ingen kiss plager i dag :) håper hun blir fort kvitt det..

snuppa mi har kiss, behandles av manuellterapaut.

Kaver fælt, veier og kver da klær og lue blir dratt over hodet. plages med magen, vansker med å rape, må være på armen hele tiden, sovet kort av gangen og aldri sovnet inn alene.

Før hun fikk behandling, etter er som natt og dag, nå kan hun sovne alene. hun er også blitt mer sugesterk da hun var sugesvak, jeg har ikke nok melk og hun tar smokk og flaske dårlig, å ligge på siden liker hun, hun vippet seg selv over på siden da hun var på det stiveste.

Hun hadde låsning mellom hodeskallen og første nakkevirvel, låsning i rygg og bekken.

Junior her hadde kiss. Var hos manuellterapeut.. Han sa han fikset nakke og bekken og at nå skulle alt bli bra, men junior har bare blitt verre.. Spenner seg like mye, gråter utrøstelig og her blitt dårligere til å ta pupp etter behandlingen.. Skal tilbake om fem uker fordi d må gå seks uker mellom hver behandling.. Hvis det blir fem uker til eller mer med den skrikingen vi har hatt her(som er både på dag og kveld) så tror jeg vi kommer til å gå under!!

Var hos en spesialist innen kranie og sakral(?) i dag, hun har også evner innen healing og varme hender. Hun fant spenninger i hode, nakke, rygg og bekken. Under behandlingen så jeg endringer på Ida, hun så mye mer avslappet ut. Nå sover hun, og har sovet i 1,5 timer;) nakken anbefalte hun å ta til osteopat, så skal ringe i morgen. Så nå er jeg spent på om det blir noen endringer, og sitter og lager takkekort og slapper av uten dårlig samvittighet for første gang;)

Back
Topp