Kiropraktor time - priser?

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Er det noen som vet hva en time hos kiropraktor koster sånn ca?

Har hørt mye godt om det i forhold til ryggproblemer i svangerskapet.

Jeg har nettopp vært hos kiropraktor.. Ble desverre for dyrt for meg.. Betalte nesten 700 kr for første time.. Det var en dobbelttime.. Som de ofte anbefaler første gang.. Så var det 360 kr timen etter det... Og da 1 gang i uka måtte jeg gå.. Blir mye penger det :( kjedelig at ikke sånn behandling går på frikort

Her koster det 700 første gang og 360 etter det.

Jeg har nettopp vært hos kiropraktor.. Ble desverre for dyrt for meg.. Betalte nesten 700 kr for første time.. Det var en dobbelttime.. Som de ofte anbefaler første gang.. Så var det 360 kr timen etter det... Og da 1 gang i uka måtte jeg gå.. Blir mye penger det :( kjedelig at ikke sånn behandling går på frikort

var dette på privat klinikk eller offentlig?

Manuellterapeut kan være et godt alternativ mtp pris.. tror jeg betalte 290,-/time...og hun tar 20-30min, kiropraktoren jeg gikk til brukte kun 15min. I tillegg har man en frikortgrense ...og etter det slipper man å betale :-)

Manuellterapeut kan være et godt alternativ mtp pris.. tror jeg betalte 290,-/time...og hun tar 20-30min, kiropraktoren jeg gikk til brukte kun 15min. I tillegg har man en frikortgrense ...og etter det slipper man å betale :)

Jeg får manuellterapaut gratis :) så jeg valgte å gå over til det i stede. Det kjipe er at hun har mye å gjøre.. Og henviser meg til fysioterapi.. Men de knekker jo ikke opp.. Har 3-4 låsninger fra korsrygg opp til nakke.. Skulle så gjerne ha knekt opp dette

Jeg betalte 600 kroner for første time og 400 kroner (tror jeg) for resten av timene.

Jeg plagdes med en skulder og arm, mulig frozen shoulder, jeg gikk til Naprapat, ca 5-600,- timen, dyyyyrt!! Men jeg gikk ca annenhver uke i ett halvår, siste tiden bare en gang i mnd... Jeg ble helt bra :-)
Aldri vært til kiropraktor eller noe annet før, aldri hatt behov! Men er så glad jeg fikk anbefalt og gikk til Naprapat når jeg var så dårlig, dyrt som sagt, men jeg måtte!!!!

Er jeg litt usikker på faktisk.. Hva er forskjellen?

i det private må du dekke hele beløpet selv, men i det offentlige betaler man gjerne bare en liten egenandel. det er fordi det offentlige er statlig.. tror jeg.. hehe :) så det er gjerne billigere å gå til det offentlige, men der er det gjerne lenger ventetid da.

Jeg har gått privat nå et år. Betaler 350 pr gang. Men første timen var dyrere fordi han tok rønken, scannet musklene og forklarte med nøye hva og hvor feilene mine var :)

Jeg gikk offentlig i 4 år uten å bli tatt ordentlig seriøst! De knakk meg hver gang, men de knakk ikke alt, så plagene forble plager. Etter å ha gått et år privat føler jeg meg som et helt nytt menneske :) offentlig var det ingen som tok rønken av meg :/ dårlige greier !

Betaler 390 kr/time. Første gang er alltid mye dyrere da man skal ha dobbelttime og blir undersøkt mye grundigere. Husker ikke hva jeg betalte første gang hos min nåværende kiropraktor. Det finnes ikke ordning for frikort hos kiropraktor, og kiropraktorene jobber alltid i privat praksis. Alle får refundert en bitteliten del av summen man betaler, men dette har de aller fleste kiropraktorene allerede lagt inn og dermed er summen man betaler fratrukket den lille refusjonen. Får god hjelp hos min kiro, men det er dessverre kostbart. En manuellterapeut er en fysioterapeut med videreutdanning som har god kompetanse på å behandle og mobilisere ledd og låsninger. Det kan være et godt alternativ. Ofte er det lange ventelister på behandling. Vær oppmerksom på at den del manuellterapeuter ikke har driftsavtale med det offentlige og disse må man dermed betale for behandling hos helt selv (som hos en kiropraktor).

Jeg får manuellterapaut gratis :) så jeg valgte å gå over til det i stede. Det kjipe er at hun har mye å gjøre.. Og henviser meg til fysioterapi.. Men de knekker jo ikke opp.. Har 3-4 låsninger fra korsrygg opp til nakke.. Skulle så gjerne ha knekt opp dette
Det er sant... om det er graviditetsrelatert tror jeg man slipper å betale noe.... glemte det siden jeg gikk over halve fjoråret mes frikort :-)

alle kiropraktor kontorer er vel private.

her betaler jeg 390 kr hver gang. 590 den første gangen.

dyrt, så går ikke så ofte. bare når jeg MÅ. kan ikke gå for ofte heller, da nakken min blir "vant med det" ålåser seg igjen mye fortere.

i det private må du dekke hele beløpet selv, men i det offentlige betaler man gjerne bare en liten egenandel. det er fordi det offentlige er statlig.. tror jeg.. hehe :) så det er gjerne billigere å gå til det offentlige, men der er det gjerne lenger ventetid da.

Fikk beskjed av legen min at hos alle kiropraktorer, så må man betale hele beløpet selv. Når det er offentlig, så går det jo på frikort. Siden legen min sa det, så tenkte jeg at innen kiropraktor.. Privat eller offentlig, så må du betale alt selv.

Helfo kan refundert 61 kr av 360 kr

alle kiropraktor kontorer er vel private.

her betaler jeg 390 kr hver gang. 590 den første gangen.

dyrt, så går ikke så ofte. bare når jeg MÅ. kan ikke gå for ofte heller, da nakken min blir "vant med det" ålåser seg igjen mye fortere.

Det fikk jeg inntrykk av og av legen min. Han sa i alle fall at ikke kiropraktor går på frikort.. Og da tenkte jeg privat.. Var derfor jeg spurte litt lengre opp her hva som er forskjell på privat og offentlig. Vet at offentlig behandling som regel går på frikort

Back
Topp