Kiropraktor på små babyer

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Er det noen som har erfaring?? Lillegutt er 7 uker på lørdag, og skriker myyyye, og sover nesten ikke på dagen. Viss han sover så er det max 20 min. Ser jo at det kan være magen. Noen som har vert? Eller vet hva de gjør??

Jeg var med min når han var 6 uker. Mest pga han spente seg sånn og var stiv som en stokk når han gråt..

Kiropraktoren la han på magen, kjente forsiktig på korsryggen og bekkenet hand, og trykkte forsiktig. Han brukte noe som ligna på en sprøyte, som egentlig eg en spent fjær med gummitupp på til og trigge noen punkter. Han viste meg først i hånda hvor "hardt" det var, så jeg var hele tiden trygg på at han ikke gjorde sønnen min vondt [:)]

Etter 3 behandlinger var sønnen min god som ny, og ble en mye mer harmonisk baby [:)]

Huffe :/
Vi var med snupps når hun var ca 6 uker, hadde vell 6 behandlinger og hun ble god.. Skrek MYE og sov lite på dagen som din.. Men hun sover enda lite på dagen da, men sover på natta[:)] Hun hadde KISS i tillegg til kolikk, prøvde å bytte MME og flasker samt at vi gikk til kiropraktor, så hva som faktisk hjalp er jo usikkert... Skrikingen avtok betraktelig når hun nesten var 3 mnd[:)]
Kiropraktoren fant låsninger i nakke og korsvirvler.. Behandlet dette med å sette fingeren sin på det spesielle pungtet og presset litt inn, om du skjønner.... Ingen skriking under behandlingen, så det var ikke vondt for henne!

Lykke til[:)]

Vi var hos kiropraktor da gutten vår var baby. Kan anbefale det. Men hør om de har erfaring med babyer/barn først.

Med neste baby kommer vi til å gå til kiropraktor for en sjekk uansett mens den bare er noen uker. Fikk råd fra kiropraktoren om at man bør ta en sjekk på alle babyer, fordi fødselen kan være en påkjenning for de, og fordi de kan slite med tarmer o.l. som kan være ganske lett å rette på spesielt hvis det blir gjort tidlig [:)]

Jeg var hos kiropraktor med lille fra hun var noen uker. Funka kjempefint[:)]
Men det kan være smart å spørre på helsestasjonen om de kan anbefale noen for fysio sa til meg at "vanlige" kiropraktorer kan være litt redd for å ta i for mye på små babyer og da har det ikke like rask effekt[;)]

Vi har også vært hos kiropraktor med vår lille. Han sleit med magen.. Får MME og klarte ikke å bæsje.. Etter fire behandlinger hos kiropraktor fikk vi en helt ny gutt! [:)]

Vi har fått ambefalt en hos helsestasjonen. Og han hadde spesialisert seg på babyer/barn, så det er litt godt. Er litt redd for at han skal få vondt eller noe, men han har det jo vondt nå når magen plager han, så det kan vel bare bli bedre..

Tuuusen takk for at dere deler erfaringer med oss, godt å høre. Og lettere for å ta kontakt med kiropraktoren imorgen[;)]

ORIGINAL: Snorkefrøken

Jeg hadde gutten min med til kiropraktor da han var fem uker. Men et lite tips som jeg oppdaget litt for sent er å heller kontakte manuellterapaut. De har spesialkunnskap og er GRATIS for barn under 12 år og du trenger ingen henvendelse.

Her er en liste over man.ter som behandler barn: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85

Takk ska ldu ha. Bor rett utenfor Beregn så skal ta å høre med noen der også[;)]

Jeg gikk med August, kiro og fysio.
Hadde kjempegod virkning av kiropraktoren[:)]

Vi gikk ikke pga magen hans, men pga nakken, men fy søren ass.. Hver gang vi var ferdige der så dreit han ryggen full og pælma nedpå 200 ml melk som var ekstremt mye for han[:D][:D]

Han knakk nakken hans, etter litt panikkgråting så gikk det over[:)]

Back
Topp