Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Lena25
Lovise ha begynt å bli flat på eine sida , snur ho Men ho snur til bake
noen prøvd kiroprakto på sant?
ORIGINAL: suki
Det hadde jeg helt glemt. Jenta mi var litt skjev i hodet de første månedene. Litt flatere på den ene siden. Vi hadde henne til kiropraktor 5-6 ganger pga hylskriking om kveldene. Ante ikke hva det kom av så prøvde kiropraktor.
Skrikingen ble det mindre av og hodet hennes ser helt symmetrisk ut i dag ihvertfall. [:)]
ORIGINAL: zievil
Sander hadde det samme. han blei skikkelig flat på ene sia. Kom til fysioterapaut og Manuell terapaut og fant ut at han hadde en slags låsing i nakken som gjorde at han bare lå på ene siden.
Det er viktig å begynne med behandling så tidlig som mulig, med en gang man oppdager det! Fordi at hodet kan bli misformet resten av livet. Sander sitt ser ganske bra ut nå, men man ser enda at han er litt flat på ene siden. Og han har fått MASSE behandling.
Som oftest er det bare en tur til fysioterapaut som trengs...men om barnet allerede har utviklet en skjev hodeform så må man til gjentatte behandlinger og man må jobbe mye hjemme for å "rette" det igjen.
Har du hørt om Kiss/Kidd syndrom? Var heldigvis ikke det lillemann hadde hær...menn det var ganske likt.
Vi har fått kjempegod oppfølging hær. Ble sendt til både fysio og manuell terapaut og var hver 3 mnd til sjekk på UNN i Tromsø hos spesialister. Barneleger ol...
De utvikler ikke bare skjev hodeform men hele ansiktet kan bli skjevt på en måte...
Helsesøster/lege burde ta det alvorlig. Det gjorde de her og ting ble gjort. Men da var han allerede 3 mnd og hadde utviklet ganske skjev hodeform. Det er ganske vanskelig å rette det da...men det går om man får den hjelpen man skal ha!
ORIGINAL: baby070707
Ville IKKE venta til hun var 5 mnd! En lege sa det til oss da vi var på 3 mnd kontroll, at vi skulle se på det på 6 mnd kontrollen (det var ifht bananforma kropp og favorittside på hodet). Men priser oss lykkelig for at vi ikke venta så lenge! For det var virkelig behov for å gjøre noe, fikk vi beskjed om av kiropraktor. Sønnen vår hadde KISS-syndrom, og mange ulike vansker.
Vi har også vært hos manuell terapeut og fysioterapeut (+ div andre behandlere). Det er vel litt forskjellige meninger om hva som gir den beste behandlinga, det går mye på den som behandler også! Men ville absolutt tatt en sjekk hos kiropraktor eller manuell terapeut! Men forsikre deg om at det er en som har erfaring med barn. Veit ikke hvor du bor, men bor du i nærheten av Oslo er absolutt Ute Imhof på Barneklinikken en å kontakte (www.barneklinikken.com). Hun er barnefysioterapeut og samarbeider tett med en manuell terapeut. Bor du i Vestfold har jeg navnet på en god kiropraktor der. Ellers ligger det oversikt over manuelle terapeuter som behandler barn med slike problemstillinger på www.kiss-kidd.no [:)]
Men har babyen deres noen flere vansker da, eller er det bare at hun har en favorittside og har blitt skjev?
Jeg brenner litt for dette nå merker jeg, siden jeg syns vi fikk så dårlig oppfølging i starten, og måtte jobbe oss gjennom en lang liste med behandlere før vi fant det rette.