Kiropraktor/naprapat/fysio

Julinurk2021

Blir kjent med forumet
Sliter sykt med bekken smerter/bekkenløsning og er i uke 21 :(

Så må nå få ordnet behandling, jeg har før slt korona styr gått jevnlig til naprapat da jeg har slitt med andre ryggsmerter. Men jeg får høre fra jordmor at hun anbefaler fysioterapi, mens andre anbefaler kiropraktor.
Er det noen her som har erfaringer med de forskjellige?

setter pris på høre hva dere har erfart på godt og ondt :)

Min jordmor anbefalte naprapat dersom jeg fikk bekkenløsning. Men har ingen erfaring med det, for jeg fikk ikke bekkenløsning :hilarious:

Min jordmor anbefalte naprapat dersom jeg fikk bekkenløsning. Men har ingen erfaring med det, for jeg fikk ikke bekkenløsning :hilarious:

takk for tilbakemeldingen, syns det er så vanskelig når så mange sier forskjellig men har vært fornøyd med naprapat tidligere så tenker det burde funke nå også:smiley-angelic002

takk for tilbakemeldingen, syns det er så vanskelig når så mange sier forskjellig men har vært fornøyd med naprapat tidligere så tenker det burde funke nå også:smiley-angelic002

Ja, det blir sagt mye forskjellig og det kan være frustrerende! Ville fått time hos en naprapat som har erfaring med gravide :)

Jeg var hos naprapat. Var himmelsk i 2 dager etter behandling, men så kommer jo smertene tilbake etter hvert. Det lindrer jo der og da og litt etterpå. Min naprapat sa at enten så gir det en lindrende effekt ellers så gjør det ikke det. Dersom man ikke merker noe etter 2-3 behandlinger så vil det kanskje ikke hjelpe deg med bekkenløsningen ellers så kan det hjelpe. Veldig individuelt. Var veldig godt for meg personlig! :happy:

Fysio er det som er underlagt offentlige støtteordning, derfor anbefaer hun nok det først :)
Naprapat vil koste mer, men gå dit først du når du har gode erfaringer med dette fra tidligere :D

Jeg har ikke forsøkt naprapat selv, men har stor tro på arten. Selv gikk jeg til kiropraktor med bekkenlåsning, og hadde god effekt av det.
Siden bekkenproblemer har med skjelettet å gjøre har jeg generelt lite tro på fysio.

Jeg har ikke forsøkt naprapat selv, men har stor tro på arten. Selv gikk jeg til kiropraktor med bekkenlåsning, og hadde god effekt av det.
Siden bekkenproblemer har med skjelettet å gjøre har jeg generelt lite tro på fysio.
Hmmm ja der har du et godt poeng, tenker jeg begynner med naprapat og evt går over til fysio hvis det ikle fungerer så har jeg i allefall prøvd :p

Så må nå få ordnet behandling, jeg har før slt korona styr gått jevnlig til naprapat da jeg har slitt med andre ryggsmerter. Men jeg får høre fra jordmor at hun anbefaler fysioterapi, mens andre anbefaler kiropraktor.

Har kjempegod erfaring med osteopat! Jeg gikk fra krykker til å kunne gå turer med behandling hos osteopat :)

Har kjempegod erfaring med osteopat! Jeg gikk fra krykker til å kunne gå turer med behandling hos osteopat :)
Åh så herlig, det har jeg ikke tenkt på faktisk, jeg fikk et tips å kontakte barn og bekken pp Skøyen i Oslo så tenkte å prøve det å se der, så de hadde litt forskjellige behandlings typer, så blir spennende å se hva de kan tilby.

Jeg måtte gå til fysioterapi pga bekkenlåsning i siste svangerskap. Det var fryktelig vondt, låsningen kom og gikk, noen ganger måtte jeg bare stå helt i ro til detgikk over fordi jeg ikke klarte å røre meg. Én behandling hos fysioterapeut så fikk hun leddet i bevegelse igjen og da løsnet låsningen ganske umiddelbart. Måtte en tur til senere fordi jeg kjente at det begynte på igjen. Mot bekkenløsning derimot sa også fysioterapeut at det ikke er noe å gjøre egentlig. Det er hormonelt og eneste behandling er mindre aktivitet av det slaget som gjør vondt.

Jeg har vært hos naprapat i annen sammenheng, og de er veldig flinke med muskler. Hadde store muskelknuter, men dette mye bedre etter behandling av naprapat.

Kiropraktor oppfatter jeg er flinke på ledd? Jeg vet egentlig lite om forskjellen på fysioterapeut og Kiropraktor, så selv fulgte jeg bare anbefalinger som jeg fikk om hvem man går til når. :-)

Ikke direkte svar på det, men ei av mine beste venninner går til fysio. Der ble hun anbefalt et omega-3 produkt. Det har visstnok sammenheng med lite omega-3 og feks smerter i ledd og muskler. Går bedre med henne, så verdt å sjekke ut :)

Back
Topp