Kiropraktor lykke

Nordt

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Har vært til kiropraktoren nå, har kjent på bekkensmerter siden uke 10. Har også vært plaget med hodepine .

Viser seg at jeg har bekkenlåsining:wideyed: Samt låsning i nakkevirvel c3 og c2, veldig mye stivhet både på høyre å venstre skulder side:eek: Skal også behandles for symfysesmerter:hungry:

Han knakk ene siden av nakken å satte nåler i skulderen min i dag:p Er helt varm å myk på den siden nå:shy: Gleder meg til neste tirsdag allerede:D

Anbefales på det varmeste for dere som kjenner på smerter.

Her er jeg i uke 27,og symfysen tar knekken på meg.nå har også rygge begynt å verke,så vurderer sterkt kiropraktor i håp om at det kan hjelpe litt..blir noen lange 13 veker viss jeg skal gå slikt..vet du hvordan dei behandler symfysesmerter?

Her er jeg i uke 27,og symfysen tar knekken på meg.nå har også rygge begynt å verke,så vurderer sterkt kiropraktor i håp om at det kan hjelpe litt..blir noen lange 13 veker viss jeg skal gå slikt..vet du hvordan dei behandler symfysesmerter?
Han sa jeg måtta ha på passende undertøy for må av med buksen, med tilgang til lår. Han hadde veldig god erfaring med denne behandlingen mot symfysesmerter, at trolig en behandling var nok. Eller vet jeg ikke stort :)

Så utrolig bra!!!
Er noe av denne behandlingen dekket? Eller betaler du alt fra egen lomme?
Sliter med ryggen og muskelknuter. Men kan ikke bruke massasjemaskinen jeg har, da det står at gravide ikke kan bruke den :-(

Så utrolig bra!!!
Er noe av denne behandlingen dekket? Eller betaler du alt fra egen lomme?
Sliter med ryggen og muskelknuter. Men kan ikke bruke massasjemaskinen jeg har, da det står at gravide ikke kan bruke den :-(
De hadde kampanje, 299 kr for første time samt første behandlingstime:woot: Betaler det selv ja, det er svært lite som blir dekket.. så ser ikke vitsen.

De hadde kampanje, 299 kr for første time samt første behandlingstime:woot: Betaler det selv ja, det er svært lite som blir dekket.. så ser ikke vitsen.
Da er det jo litt overlevelig pris!
Får sjekke opp litt i området her og

Er 17+2 i dag:shy: Vært til kiropraktor for 3. gang nå, og er i god form. Bekkenet er bedre å nakken ikke fult så stiv, han fikk også bukt med symfysesmertene på en behandling. Har gått skogtur etter dette uten å kjenne noe:p

Fysioterapi er gratis for alle gravide + at man ikke trenger henvisning lenger :) må bare gå til en med refusjonsavtale

Nei, det stemmer ikke. Det var iallefall ikke gratis i 2017 når jeg var hos fysioterapeut sist svangerskap.

Jo, det stemmer. Har man bekkensmerter relatert til svangerskap er dette gratis... det skal hvert fall være det, men man må gå til fysio med driftsavtale.,,

Jo, det stemmer. Har man bekkensmerter relatert til svangerskap er dette gratis... det skal hvert fall være det, men man må gå til fysio med driftsavtale.,,

Har de endret på det igjen siden 2017? Da ble det jo ikke gratis. Fikk de timene hos fysio ut 2016, men de endret det jo fra 2017. Ikke hatt behov for fysio enda dette svangerskapet heldigvis.
Dette står inne på helsenorge, og der står det ikke noe om at det er gratis.
Hovedregel for betaling hos fysioterapeut
De fleste må betale en egenandel når de har time hos fysioterapeut.

Noen grupper slipper å betale egenandel for slik undersøkelse og behandling.

Dette gjelder

• barn under 16 år

• personer med frikort tak 2

• personer med godkjent yrkesskade (gjelder også soldater i førstegangstjeneste)

Last edited:
Fra jordmornytt.no, datert 2.oktober 2017

https://jordmornytt.no/bekkenproblemer-svangerskapet-gjor-kiropraktoren/

Endringer i refusjonsordninger for gravide

Mange jordmødre er ikke klar over årets endringer i refusjonsordningen for gravide. Alle gravide som går til “fri” behandling hos fysioterapeut med henvisning må betale en egenandel. Dessverre er det ofte lange køer hos fysioterapeuter med driftstilskudd og det blir fort en av grunnene til at mange velger å oppsøke privatpraktiserende fysioterapeuter uten driftstilskudd.

Fra jordmornytt.no, datert 2.oktober 2017

https://jordmornytt.no/bekkenproblemer-svangerskapet-gjor-kiropraktoren/

Endringer i refusjonsordninger for gravide

Mange jordmødre er ikke klar over årets endringer i refusjonsordningen for gravide. Alle gravide som går til “fri” behandling hos fysioterapeut med henvisning må betale en egenandel. Dessverre er det ofte lange køer hos fysioterapeuter med driftstilskudd og det blir fort en av grunnene til at mange velger å oppsøke privatpraktiserende fysioterapeuter uten driftstilskudd.

Det er jo ny avtale fra 1. Januar hvor alle må betale egenandel ser det ut til (fordi man ikke får henvisning lenger). Tidligere skrev legen på henvisningen at det gjaldt bekkensmerter og man skulle da ikke betale. Om du måtte betale i 2017 for slik behandling var det galt, det skulle du fått gratis.
Uansett er det langt billigere enn kiropraktor/fysio etc. privat. 40/60 min koster rundt 190/240 kroner ish med driftsavtale, en sim som legges til i frikortregnskapet ;)

Det er jo ny avtale fra 1. Januar hvor alle må betale egenandel ser det ut til (fordi man ikke får henvisning lenger). Tidligere skrev legen på henvisningen at det gjaldt bekkensmerter og man skulle da ikke betale. Om du måtte betale i 2017 for slik behandling var det galt, det skulle du fått gratis.
Uansett er det langt billigere enn kiropraktor/fysio etc. privat. 40/60 min koster rundt 190/240 kroner ish med driftsavtale, en sim som legges til i frikortregnskapet ;)

Nei, de reglene gjaldt fra 1.januar 2017. Etter ny regjering bestemte de.
Jeg var hos fysioterapeuten min hver uke/hver andre uke. Så fylte fort opp den typen frikort.
Desverre er det en egen type frikort ordning. Og ikke samme typen som brukes hos fastlegen.
Så selv om man makser ut frikort hos fysio, blir det ikke betalingsfritt hos fastlegen.

https://www.regjeringen.no/no/aktue...lstak-2-og-avvikler-diagnoselisten/id2525062/

Fra 1. januar 2017 blir det endringer i egenandelstak 2 og avvikling av diagnoselisten.

Diagnoselisten har gitt rett til gratis fysioterapi for de med en bestemt diagnose, mens de med diagnoser som ikke står på listen må betale selv.

Det innebærer at de som i dag har fått gratis fysioterapi, må betale en egenandel fra første behandling, slik som ellers er vanlig i helsetjenesten.

Back
Topp